Gå till innehåll

Bra litteratur?


Clownen

Rekommenderade inlägg

Om du kan tänka dig att läsa engelska, så har jag speciellt två böcker som har hjälpt mig mycket.

The reef aquarium (består av tre volymer och speciellt volym 1 är lämplig , där står det mesta som man funderar på vid en uppstart av saltvattensakvarium.) skriven av jc delbeek och j spung.

En utmärkt bok om koraller är Corals a quick reference guide, skriven av J Spung.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja lite sent att skriva ett inlägg på den härtråden men jag kan rekommenderaThe Natural Reef Aquariumav John Tullock, har läst de andra också men denna var prisvärd, lika innehållsrikoch mer välskriven.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Hej! Jag har sökt efter böcker på adlibris obokus och Akademibokhandeln. sök på Coral reef fishes eller bara på coral reef. Är du bra på Tyska så har jag en tjock MEERWASSER aquarium på ca 1000 sidor. Det är samma som Akvariets lexikon fast den bara handlar om saltvatten, det är en jättefin bok Massor av bilder på fisk anemoner o karaller Men den är ju förstås på tuska;) Fossås böcker gillar jagINTE.. de kommer aldrig till skott. Bara en massa akademiskt pladder.. Minimalt med handfasta tips. Bara en massatråkiga utläggningar. Man tappar verkligen intresset.Men du kolla utgivnings år. Jag vill tro att de som är gjorda på denna sida 2000- talet är bättre än de som är gjorda på sent 1900-tal. Du får ligga på ditt lokala bibliotek om att de får ta hem NYA böcker i ämnet. Det finns andra böcker än fossås!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...