Gå till innehåll

Stödmedlemmar 2010, 2011, 2012, 2013, 2014


Capote

Rekommenderade inlägg

Efter lite 'detektivarbete' så har vi kommit fram till att det är Evelin som tagit steget att bli Stödjande medlem, många tack för det:smiley20:

Jag ber vänligen alla som använder sig av Paypal eller betalar in genom vårt bankgiro att alltid uppge för och efternamn, och kanske det viktigaste av allt, ert 'nickname' här på SG. Ibland kan det vara väldigt svårt att spåra vem som egentligen betalat in. Tack i förväg:)

tack själva för all stöd och hjälp man får här på sidan...

jag trodde att paypal läser av min inloggning i saltvattengsuiden som den gör med andra sajter som eBay, tradera, etc... (kanske det går att fixa d här isåfall) :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 527
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ett stort tack till Nike83 och Jaaa66 som valt att Stödja oss ytterligare 1 år:) Dessutom välkomnar vi Vidofner som också inser värdet av att det finns en svensk site där alla Saltvattensintresserade akvarister kan samlas för att dela kunskap och information:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Någon med namnet Lorna har skickat en slant via Paypal för att bli Stödjande medlem, och det tackar vi för:) Det framgår dock inget användarnamn (nick) i betalningen och då är det omöjligt att veta vem avsändaren är. Så vänligen hör av dig så vi kan uppdatera din profil korrekt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

verkar vara många nya, har vi gått upp i antal eller har vi tappat på vägen ? ;)

Det går hyggligt jämnt upp. Vi tappar några samtidigt som några nya tillkommer. Idag är vi 148 stycken, i augusti var vi 138 stycken, vilket är en bra trend:smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser 200 vid horisonten och strax under ser jag alla snyltare som förtvivlat försöker få sin paypal att fungera :)

MVH Lasse

Snyltare va? Tyvärr är verkligheten som sådan att man inte kan betala ALLA forum man är med i. Själv är jag betalande medlem på www.zoopet.se och www.pilgift.se (grodforum som jag en gång grundade) och till och från på www.ciklid.se, därutöver betalar jag själv för driften av www.akvariewiki.se ... att betala medlemsavgift i övriga ca 30 st forum (över hela världen) som jag besöker ser jag inte som en realitet. Här på saltvattenguiden bidrar jag med kunskap (inom LED-teknik och övrigt dIY) men kan överväga att sluta med det om jag skall bli kallad snyltare i trådar som denna!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Snyltare va? Tyvärr är verkligheten som sådan att man inte kan betala ALLA forum man är med i.
Bry dig inte om Lasse, han försöker bara trigga oss att betala, han vill få lägga bonuspengarna som utlovats när "vi" passerar 200 spärren. Vid det här laget borde du veta att Lasse är så där lagom provocerande, men har ett hjärta av guld.

Själv är jag som synes inte längre betalande medlem, jag är inte här tillräckligt mycket för att kunna motivera det längre, men jag hoppas att få flyttat snart, så min situation förändras till det bättre på salt sidan.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Peter ta det med lite humor :) Jag har märkt att varje gång jag skriver ordet snyltare i dessa trådar så startar en intensiv debatt och vi får mellan 5 och 15 nya betalande medlemmar - vilket vi behöver. Det finns tusen legala skäl att inte betala stödmedlemskap varav det du redogör givetvis ingår. Jag har inte pekat ut någon och det varken jag kan eller vill göra eftersom jag inte känner var och ens livssituation. Jag dömmer ingen för deras beslut - var och en får fatta de beslut de vill grundade på deras livssituation

Vad jag däremot vänder mig emot är det här - i mitt tycke - svamlet om att Internet och det som står där skall vara gratis. Idag så finns det runt hela världen människor som sliter för att en av grunderna med Internet - informationen skall vara fri - skall gälla. Det finns hundratusentals siter som SG där informationen verkligen är fri men att driva dessa siter kostar pengar. Då finns det egentligen två huvudvägar att gå - ettdera lita på annonser från kommersiella verksamheter eller att lita på att brukarna vill ekonomiskt stödja siten som sådan. För att informationen verkligen skall vara fri och förbli det så är det för mig viktigast att det är brukarna som står för det mesta av stödet och reklaminkomsterna bara blir grädden på moset. Tag RC exempelvis som i mitt tycke vikt sig för viktiga annonsörer - ord som Ebay är bannade och länkar till olika produkter är förbjudna. Det är riktigt att jag är väldigt aktiv i en tråd på RC men det är troligtvis bara en tidsfråga innan jag blir bannad där eftersom jag kallar saker för dess rätta namn (inga omskrivningar som Flebay och annat) och ger folk länkar till bra produkter oavsett var i världen de finns,

Om SG skulle ta den vägen så skulle jag inte kvarstå som varken brukare eller medlem här. Det bästa sättet att garantera att detta inte sker är en aktiv och stödjande medlemsbas där det ekonomiska stödet är en garant för oberoende gentemot kommersiella intressen.

Jag var med en gång när ett antal annonsörer blev förbannade på Ciklidbladet eftersom vi där gav tips på enkla saker man kunde göra utan att köpa dyra preparat. En annonsör samlade ihop ett antal andra och gav oss ett ultimatum. Ettdera så slutar ni med dessa artiklar eller också hoppar vi av som annonsörer. Eftersom vi vid det tillfället hade byggt upp vår medlemsbas och ekonomi på att vi inte skulle vara beroende av våra annonsörer (utan bara använda dessa pengar för extra grejer och sådant vi inte måste göra för få ut tidningen) så kunde vi säga att det är upp till er om ni vill stödja eller inte. Vi tappade ca 40% av annonsörerna. De flesta kom dock tillbaka efter några år eftersom beslutet mest drabbade dem själva. Om vi inte hade haft denna betalande medlemsbas så hade vi ettdera fåt lägga ner tidningen eller lägga oss platt för annonsörerna.

Jag förstår dock ditt sätt att resonera Peter eftersom du bidrar med mycket värdefull information i olika trådar. Dina trådar är bland de som jag alltid klickar på när de uppdateras. Jag tycker också att de som anser sig inte kunna stödja ekonomiskt men som bidrar med så mycket som du gör också skulle kunna stoltsera med loggan Jag stödjer Saltvattensguiden.se

Jag skickar frågan vidare till modsen och föreningen - går det på något sätt att lösa detta med att personer som bidrar i stor utsträckning till sidans vitalitet men som av olika skäl inte kan stödja sidan ekonomiskt ändå kan tas upp som stödmedlem?

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då är frågan Lasse, vad räknas som "bidra i stor utsträckning"? Du förstår säkert dilemmat, vem ska avgöra vad som är adekvat för att få loggan utan att stödja ekonomiskt?

Känner man att man tillför något utan att kunna/vilja bidra med pengar så är det ju egentligen det enda som ska räcka, men måste egentligen loggan till för att andra ska se det också?

Ska man hårdra det så är ju egentligen alla berättigade då man tillför något så fort man ger sig in i en diskussion.

Jag vill också förtydliga detta: Avgiften för ett år är en frivillig avgift! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då är frågan Lasse, vad räknas som "bidra i stor utsträckning"? Du förstår säkert dilemmat, vem ska avgöra vad som är adekvat för att få loggan utan att stödja ekonomiskt?

Känner man att man tillför något utan att kunna/vilja bidra med pengar så är det ju egentligen det enda som ska räcka, men måste egentligen loggan till för att andra ska se det också?

Ska man hårdra det så är ju egentligen alla berättigade då man tillför något så fort man ger sig in i en diskussion.

Jag vill också förtydliga detta: Avgiften för ett år är en frivillig avgift! :)

Tja vi får väl hoppas vi har kloka och omdömmesfulla admins då :). Jag är medveten om problemet - 100 :- är ju mer hårdvara så att säga. Men på något sätt förstår jag resonemanget att personer som bidrar väsentligt med "mjukvaran" (innehållet) på något sätt skall få kredit för detta.

MVH Lasse

Det är klart att det är frivilligt - hur skulle det se ut om man var tvungen att betala 27 öre per dag för att 7/24 kunna få lösning på sina problem eller viktiga tips om sin hobby nästan omedelbart?-dans

Ändrat av Lasse
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja vi får väl hoppas vi har kloka och omdömmesfulla admins då :). Jag är medveten om problemet - 100 :- är ju mer hårdvara så att säga. Men på något sätt förstår jag resonemanget att personer som bidrar väsentligt med "mjukvaran" (innehållet) på något sätt skall få kredit för detta.

MVH Lasse

Det är klart att det är frivilligt - hur skulle det se ut om man var tvungen att betala 27 öre per dag för att 7/24 kunna få lösning på sina problem eller viktiga tips om sin hobby nästan omedelbart?

Haha! Jag hade tydligen inte råd me det i ett år. 27öre! Men jag tror många sitter där och inte riktigt får tummen ur. Då är trådar som dessa kanon!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet nu inte om jag skriver detta på fel ställe men det är väll bara att flytta inlägget då.

Varför inte starta en "knapp" med sponsorer (Sådana som inte har med salt att göra), låt olika personer och företag betala någon hundring eller mer för att få en länk under den bara för att stödja och ge SG en changs att få mer rörelsekapita.

Det ska inte ge några andra fördelar eller rättigheter på SG.

Sedan kan man väll skriva någon stans "Stöd våra sponsorer"

Tänker jag fel så bara spola iden.

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...