Gå till innehåll

Hjälp med ritning på huv?


Laggeman

Rekommenderade inlägg

Tja.

Sitter och funderar på hur jag snyggast bygger ihop min LumArc 3 med 2x24W T5. Hade man haft två stora reflektorer så hade valet inte varit så svårt, då hade det fått bli en Sfiligoi-kopia, men eftersom denna blir rätt så liksidig vet jag inte om det blir det snyggaste direkt. Så jag hade behövt lite inspiration av er andra här. :)

Lumenarcen är 47x47 och T5'orna är ett hemmabygge som inte är ihopmonterat ännu, men låt säga att de blir 60x10 för enkelhetens skull.

Jag har tillgång till det mesta i plåtväg och en stor stan- och nibblingsmaskin som kan ta ut det mesta i former, men vill gärna att det ska bli så enkelt som möjligt här.

Måste ju ha en som ritar det åt mig sen också, och jag vill inte tynga honom mer än nödvändigt. :)

Så har ni någon idé om hur det kan se ut så är det väldigt välkommet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer ett litet snabbt förslag. Fick nog inte proportionerna helt rätt på Lumenarc reflektorn.

Det kan nog bli helt OK utseende om man utgår från slipade cylindriska rör (rostfria) och sedan färgar Lumenarc reflektorn svart. Förlägga kablarna i insidan av de bockade rören så att man döljer dem?

Är det möjligt att applicera Mylar på insidan av de bockade plåtarna för att skapa en reflektor?

post-3853-14468919699154_thumb.jpg

post-3853-14468919699544_thumb.jpg

post-3853-14468919699721_thumb.jpg

post-3853-14468919699869_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...