Gå till innehåll

ni riktiga fotofreaks vad tycker ni om nikon d90?


svedalaciklid

Rekommenderade inlägg

Detta är bara vad jag har läst kanske är bättre kanske sämre,lite dumt formulerat av mig då jag säger att D90 är sämre då jag endast har läst detta och inte har ägt en sådan,vilken kamera mer har du då haft i Nikons D serie då du säger att denna är bättre än D60

D90 stödjer pluggar utan autofokus (betala nu eller betala senare), har fler inställningsknappar direkt på kameran för lättare åtkomst, större upplöst skärm, bättre iso och lite snabbare fps. Har för mig att d90 har trådlös blixtstyrnin.

Kör själv med nikon d5000

Men skulle lätt välja d90 nu när den gått ner lite i pris framför d60 och d5000

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade D80 innan och upplevde en ganska stor förbättring i fokus på bilderna när jag bytte men det kan iof vara så att men D80n som jag hade inte var 100% i fokuseringen. Tror inte att det är så generellt, en annan sak som är mycket bättre på D90 mot 80 är den inbyggda skärmen sedan detta med autofokusmotorn vid en jämförelse med D60. Jag är iof inte något fotoproffs men jag gillar bra grejer och lägger hellre några kronor mera vid inköp än att ångra mig en stund senare, kanske en dum egenskap ibland och framförallt om man har saltvatten som hobby:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...