Gå till innehåll

Sjöhästar


ginaviola

Rekommenderade inlägg

nu har jag ftt mina efterlängtade sjöhästar:ler:

De börja äta direkt de kom ner i karet och har simmat hela tiden och redan hittat och gjort sitt territorium i ena delen av karet....de har även lekt så vilket e lite fort fram :smiley3: men de har verkligen haft sin fina dans och lek enda sedan dag 1...är väl bara o se om det blir något,de är ju ett lekpar sedan köp.. dessa kommer från Holland och de verkar väldigt stora..sorten skall vara Kuda enligt köp men eftersom arterna pga kamoflage kan se likadana ut som varandra så är det nog svårt och säga men de har en fin färg

Honan är den smarta av dem(wow undrar hur mycket jag får ta för det uttlåtandet*S*) jag har utvecklat ett boxsystem för att säkerhetesställa att de verkligen får mat i sig och honan har fattat galloppen direkt och tvekar verkligen inte på och använda den hon pickar allt vad hon är värd vid varje matning...

Hannen är lite sur på mej för jag tjatat på han och använda boxen*S*

men så idag YYYYEEESSS fick han till att börja använda boxen utan och han pickade isig isf inte så många pickar(men va ju en massa mat han fick ner i ett svep dock) så får vänja honom sakta

Honan är väldigt tillgiven o kommer när ja sticker ner fingret eller när jag bara vill kela,tror hannen ska checka läget med honan först om att det inte är farligt

men nu har han blivit lite goare mot mej*S*

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Härligt att det gått så bra för dig och dina hästar! =)

Bilder? =)

Har alltid velat ha Sjöhästar, det var väll därför man egentligen starta med saltvatten.

Kommer garanterat bli ett sjöhäst kar framöver för min del! =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grattis till dina sjöhästar!

Om du fixar ett foto skall jag nog kunna hjälpa till med att bestämma vilken sort du har. Att det blir bebisar kan du vara säker på! Om de leker kan du ha yngel redan om 2 veckor. Så att skaffa rotifers och annat du behöver om du vill försöka föda upp bebisarna, så fort som möjligt.

Jag antar att sjöhästarna kommer från De Jong? Hur gamla är de?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok. Har du en hona och en hane kommer de att leka garanterat. Man brukar inte säga "lekpar" när det handlar om sjöhästar.

Det är jättebra att du har en "feedingdish" Det hjälper dig att hålla bättre vattenvärden. Att honan är tjock om magen kan betyda att hon har massor med ägg där.

Är de köpta i en butik i Holland kommer de säkert från DeJong.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja sjöhästar är inte dumma inte, jag har gjort ett specialtillbehör för att mata dem, som en stor pimpett nästar, dröjde itne länge innan de visste precis vad som komma skall när den åkte ner i akvariet. det roliga var att mandarinen hakade på också efter ett tag så nu är slla tre framme när den åker ner. kul för har aldrig lyckats med en mandarin förut, de är ju väldigt fina :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min hane är fortfarande lite trött efter förlossningen :) honan är riktigt pigg, simmar alltid fram när någon är i rummet. stoppar man ner fingret elelr handen är hon där och klänger sig fast :) vad för färg har den färggranna? mina är gula med vitaränder och svarta prickar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nej han fick precis en när jag inte var hemma, men hade ingen mat ändå men det var hans första så kul att se att det "fungerar" :) väntar min nästa i mitten på juni, då ska jag vara mer förberedd. men visst går det bra, har själv en mandarin också :) och lite annat..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror min hona gjorde honom gravid på direkten, magen har inte gått ner något alls nästan. skulle dock va kul att se honom föda. även om folk säger att det är rätt obehagligt att se på och tt man itne förstår hur han vill göra det igen, men gäller inte det oss människor också? ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

*GGGGGGGGGGGGGGGGGGGG* jag ska ju verkligen inte bli fotograf *S*

sorry korten blev så dliga men fredd ville inte visa sin pounch *L* men hoppas ni ser lite iaf av både han och wilma samt lite annat jag har i karet ,tyvärr så speglade sig glaset ska fixa nya snart

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...