Gå till innehåll

Acanthurus lineatus


mr_alex

Rekommenderade inlägg

hej! vill gärna ha lite info på hur stor den egentligen blir i akvarium.

har ett 500 liters hörn akvarium och undrar om en 12 cm stor Acanthurus lineatus skulle funka i detta akvarium? och hur länge?

Det beror väl lite på vad du har för annat i karet, hur mycket ls (gömställen) osv. Svårt att svara på bara sådär.

Dessutom är de ju ganska individuellt från fisk till fisk, vad finns i karet när du släpper i den osv.

Det är en mycket trevlig fisk som tyvärr ibland inte beter sig lika trevligt mot andra fiskar, detta är väl främst andra Acanthurusar så vitt jag vet men. Svårt som sagt och säga utan mer info..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror väl lite på vad du har för annat i karet, hur mycket ls (gömställen) osv. Svårt att svara på bara sådär.

Dessutom är de ju ganska individuellt från fisk till fisk, vad finns i karet när du släpper i den osv.

Det är en mycket trevlig fisk som tyvärr ibland inte beter sig lika trevligt mot andra fiskar, detta är väl främst andra Acanthurusar så vitt jag vet men. Svårt som sagt och säga utan mer info..

Jag har:

1 gul kirurg(Zebrasoma flavescens)

1 palettkirurg( p.hepatus)

5 anthias (p.hypselosoma)

1 liten dvärgdrakfisk( d.brachypterus)

några clowner och någon enstaka frökenfisk.

jag har ungefär 60 kg sten. kan vara mer.

har ett stort rev och ett litet rev.

Ändrat av mr_alex
glömde ls
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...