Gå till innehåll

Blåbent ermit som inte vill bära skal?


Adez.nilsson

Rekommenderade inlägg

Jag har då en blåbent eremit som vägrar ha skal på sig nu efter han först bytte sitt skal till ett annat. När han bytte skal så tog jag upp hans gamla och gjorde rent de, efter att jag gjorde de så såg jag han springa runt naken utan skal då tyckte jag synd om han och kasta ned hans gamla skal och ett till skal men han vägrar ha dem. Nu varade så springer han runt naken och jag tycker synd om han.

Någon som vet vart man kan köpa skal i Uppsala? har kollat på fiskaffärerna som finns runt om här men hittar inga.

kan slänga med en bild på hur stackarn ser ut har världens sämsta kamera.

93201043808PM0dd3.jpg

//Adez

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Prova att lägg honom i en hink med sitt skal och se vad som händer.... börja med lite vatten i hinken och tillför därefter nytt vatten från akvariet några gånger under timmen. han borde ju ta på sig sitt gamla skal.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ska testa de men han testar sitt gamla 100 gånger och dem andra med. dem nya skalen är lite större än hans gamla olika modeller med får försöka hitta fler skal.

Han bor själv i ett 60L med 4 turbo sniglar så de är ingen fara att han inte har ett skal på sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...