Gå till innehåll

Osmos


Tobias

Rekommenderade inlägg

Jag har läst runt på lite sidor för att få reda på fakta om osmosvatten. Tydligen är det de renaste man kan få itag..Och är bra som påfyllningsvatten.. Till er som kan det här..Är det som destilerat vatten??? Alltså rent vatten och inget annat?

tobbe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nää, osmos-vatten blir väl inte lika rent som destillerat vatten, eftersom där efter destilleringen har du hara H2O och inget annat, medan ett osmos-filter binder olika partiklar i vattnet i tre olika steg och reduceras kraftigt dessa partiklar/ämnen i kranvattnet. Resultatet blir mycket renare vatten än kranvattnet, men inte lika rent som destillerat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Måste man använda osmos vatten?,bor i halmstad och här sägs det vara fint vatten i kranarna

Se om det finns några andra saltvattens intresserade i Halmstad så kan de säkert hjälpa till om frågan.

Det beror oftast hur vatten intäckten är därkommunen hämtar sitt vatten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest sharkbite

Hej Jack

Bor oxå i Hstad

och det stämmer att vårt vatten är mycket bra jag har faktiskt bara kört med DI filter i många år och aldrig haft några problem, gott om kalk är det oxå i vattnet så kalkalgerna bara sprutar iväg , rätt kul eller hur?

MM

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Jag bor i Skellefteå uppe i västerbotten, där utanför så hämtar vi våran del av stan vattnet från slind, slindvattnet bruka sägas vara otroligt bra..tyvärr är inte intresset här upp lika stort för saltvatten så jag kan aldrig prata med någon här ikring gällande ämnet. Vi bruka säga att det är renare än loka från butikerna smiley37.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...