Gå till innehåll

vad var detta första levande


hbmannen

Rekommenderade inlägg

Jag startade med att läsa en massa, fyllde vatten, startade pumpar och skummare och sedan efter en vecka med LS, putsarräkor, skivanemoner, kolonianemoner, en mjukkorall och en sandanemon.( och sex tester.)

Att jag startade med så mycket djur samtidigt beror på att jag har 20 mil till närmaste handlare. Allt har gått bra utom sandanemonen som letade upp insuget till pumpen.

Hade jag haft nära till handlare, hade jag bara behövt köpa nitrit, pH, karbonathårdhetstest och LSatt börja med och kört akvariet till efter nitrittoppen innan jag börjat handla djur. Men det gick ju bra ändå.

Men man kan inte läsa för mycket!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Putsarräkor, nästan direkt som LSen, de va rätt gamla o fullvuxna. Funkar fint, men de verkar rätt hungriga om nu putsarräkor kan va det
Det där kanske inget man ska rekomendera till någon..smiley2.gif

vad nu då?

frågade runt lite förut, o då sa en del att det inte va någon större fara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

En blåfotad ermitkräfta (förutom alla alger av diverse olika sorter smiley2.gif.) som hamnade bokstavligen i paradiset. +90kg LS, täckta med alger som den betade genom som en gräsklippare. smiley37.gifDet var efter c:a 5 veckor.

Efter ytterligare två veckorhar jag ökat med en blå sjöstjärna, 4 putsarräkor, en turbo och ett par astrea. Planerar de första fiskarna så fort nån saltleverans når Uppsala eller Stockholm....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...