Gå till innehåll

André's 375L kar


Andy88

Rekommenderade inlägg

  • Svar 731
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tog ett besök hos manne idag. Blev en snorgrön candy kane, lite coola knappar och en skiva. Skivan var mest för att göra mer plats åt manne.:smiley20:

ett trevligt besök andré även denna gång.. nu fick du lite fler funderingar ang dina korall placeringar , så jobba på nu o få till det riktigt bra.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ett trevligt besök andré även denna gång.. nu fick du lite fler funderingar ang dina korall placeringar , så jobba på nu o få till det riktigt bra.

mvh manne

De kan man lugnt säga. Har lite och göra framöver. Började lite smått redan när jag kom hem! :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

trrevligt med pratstunden, tror dina funderingar kan bli riktigt bra, nu gäller det att få till det i verkligheten.

mvh manne

Ja de var trevligt. Även fast regeringen och vänner där hemma ringde och ville ha hem mig. ;) Ja jag hoppas man kan få ihop som man tänkt de. Kommer kanske ta sin tid med tillväxten med tillsut ska de nog bli bra. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja de var trevligt. Även fast regeringen och vänner där hemma ringde och ville ha hem mig. ;) Ja jag hoppas man kan få ihop som man tänkt de. Kommer kanske ta sin tid med tillväxten med tillsut ska de nog bli bra. :)

ser man bara att tillväxten går på rätt håll hela tiden så får man vara nöjd..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ser man bara att tillväxten går på rätt håll hela tiden så får man vara nöjd..

mvh manne

Ja precis. De brukar ju alltid gå på rätt håll. Har gjort de innan för mig så borde göra de nu med. Har kört med manuell balling i mitt rsm och ska fortsätta med de ett tag till i detta. smiley1.gif Med tiden blir de väl 4 doserpumpar från grotech.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja precis. De brukar ju alltid gå på rätt håll. Har gjort de innan för mig så borde göra de nu med. Har kört med manuell balling i mitt rsm och ska fortsätta med de ett tag till i detta. smiley1.gif Med tiden blir de väl 4 doserpumpar från grotech.

jag höll ut i två månader med manuell balling.. sen blev det en grotech med tre kanaler..

ha lite koll på beg sidan o se om det kommer något klipp.!

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag höll ut i två månader med manuell balling.. sen blev det en grotech med tre kanaler..

ha lite koll på beg sidan o se om det kommer något klipp.!

mvh manne

Brukar kolla rätt så regelbundet. Har missat något bra klipp, tråkigt nog. Men kör inte balling dagligen utan brukar tillsätta så de räcker ett par dagar och sen är de dags för en ny dos. Har fungerat rätt bra för mig. Kör på de ett tag till. Önskar mig doserpumpar i julklapp iaf. Hehe ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sumpbygget är igång. Skar till glaset igår kväll/natt efter vi kom hem från ett kalas. Så idag ska de blörja sättas ihop. Usch, kommer ta lång tid. :smiley20: De blir bara 3 fack. Ett för skummaren, resten av tekniken i nästa och sist 25liters fack med osmos. Eller 30, har inte bestämt mig riktigt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha du tänkte så. Ja jag har funderat lite på de. Hade ett fack till bara returen i planerna innan. Vet inte varför jag slopade de nu. Men i vilket fall som så är de bara och fixa en glasskiva till. smiley1.gif Lika bra att göra de, lite tråkigt om man skulle bränna allt. :ledsen:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är sumpbygget snart halvägs. Håller på att torka och sen imorgon ska de provfyllas och se så inga läckage uppstår. Suck, sen ska alla mellanväggar dit också.

post-5254-14468920815385_thumb.jpg

Passade på att fota mina clowner som busar lite. :smiley20: Ursäkta den oskrapade rutan. :/

post-5254-14468920815616_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är sumpen äntligen färdig. :smiley20: Imorgon blir de installation. Äntligen slipper jag vibrationsljudet från returröret som ligger emot bänken. Min tillfälliga sump räckte nämligen precis på håret mellan rören till och från karet. Hade varit gött med en sektion för vattenbyte men de fick tyvärr inte plats i min bänk. :(

post-5254-1446892082844_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ser helt ok ut andré ! nu får vi hoppas då att det är tätt också.. :)

mvh manne

Ja de är väl bara de som skulle gå åt skogen nu. Hehe. Men tror de ska va tätt överallt. Har studerat alla fogar noga medans jag nu väntar på torkningen. :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser proffsigt ut :)

Funderar på om den baffeln som går ända upp till överkant, bubbelfällan alltså, skulle må bra av ett litet snitt i överkanten, för extra utrymme om sumpen fylls av retur-hävert, några liter kan det ju åka baklänges lixom. Eller du har kanske gott om marginal därvidlag eller nån annan idé kanske?

(Funderar nämligen lite på samma saker för min egen kommande sump o dess fackindelning)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser proffsigt ut :)

Funderar på om den baffeln som går ända upp till överkant, bubbelfällan alltså, skulle må bra av ett litet snitt i överkanten, för extra utrymme om sumpen fylls av retur-hävert, några liter kan det ju åka baklänges lixom. Eller du har kanske gott om marginal därvidlag eller nån annan idé kanske?

(Funderar nämligen lite på samma saker för min egen kommande sump o dess fackindelning)

Skulle sumpen fyllas av någon anledning så kommer ju allt vatten samlas i fack 1,2 och 3. De skulle vara om de på något skumt vis skulle blir stopp i bubbelfällan vilket jag inte tror. Sumpen kommer rymma ca 60L extra vatten utöver normalt om den skulle fyllas. Dvs returpumpen skulle dö. :smiley20:

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle sumpen fyllas av någon anledning så kommer ju allt vatten samlas i fack 1,2 och 3. De skulle vara om de på något skumt vis skulle blir stopp i bubbelfällan vilket jag inte tror. Sumpen kommer rymma ca 60L extra vatten utöver normalt om den skulle fyllas. Dvs returpumpen skulle dö. :smiley20:

/André

Ja ok, det var jag som inte tänkte riktigt rätt där, det kommer ju funka bra förstås. Gött!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ok, det var jag som inte tänkte riktigt rätt där, det kommer ju funka bra förstås. Gött!

Glömde tacka för att du tyckte den såg bra ut. smiley1.gif Nej de är inte lätt. Jag har med haft mig många tankeställare när jag planerade och bygga denna. Man vill ju helst inte att något ska gå snett.

/ André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen är sumpen inne. Riktigt skönt! smiley1.gif Äntligen lite mer plats än vad de var i den andra. Haha. Så snart ska jag slänga mig i soffan med en pizza och ett antal groggar och bara njuta. :smiley20:

Akta nystanet med sladdar. Haha. Kommer snart nya grenuttag på posten så känns inte lönt och organisera detta.

post-5254-14468920837957_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ser bra ut andré , dock en fråga , ska du ha så pass mycket vatten i själva sumpen , eller det bara blev så nu denna gången ?

mvh manne

Nej de ska inte vara så mycket. Nivån är ganska så hög nu. Hade nyblandat vatten så öste i allt istället för att spara de sista. :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...