Gå till innehåll

Att handla levande via nätet, olagligt eller ej?


salar

Rekommenderade inlägg

Om någon i min bransch skulle handla och sälja utan marginaler..........

I min bransch (hemelektronik) är det så.......tex Mediamarkt har sedan dom öppnade i Sverige gått med över 800 miljoner i förlust. Detta beror bla på att dom förstör marknaden med tung annonsering av apparater som dom får betala för att få sälja. Vi små handlare som inte kan leva på att ge bort/betala för att få sälja måste på något sätt vara annorlunda än dom, på samma vis kommer säkert Ted och andra överleva även om DO säljer "billigt" så kommer dom troligtvis aldrig ha samma kunskap osv.

Kör hårt alla seriösa handlare, jobba utifrån eran kunskap och era möjligheter så kommer ni ha kunder även i fortsättningen.......

Mediamakt = multi kapital invest med kanske dina pensionpenga. Hur länga tror du själv att et 1 persons verksomhet går att göre med förlust ?.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jag förstår inte riktigt problemet här, om det är någon som begår ett lagbrott, anmäl det! Sitt inte på ett internetforum och beklaga er. Jag tar ingen sida i denna diskution. Jag vill gärna ha en lokalhandlare som jag kan gå till för att köpa levande och teknik, samtidigt vill jag kunna handla levande och teknik från andra leverantörer om det är ekonomiskt försvarbart. Jag har inte givit någon något löfte om att ge dom mina pengar i utbyte mot att de ska tillhandahåller en tjänst, marknaden fungerar så att finns det en tillräckligt stor efterfrågan på en produkt/tjänst, så kommer någon att tillhandahålla denna. Jag som bor i Stockholmsområdet har ett "ganska" stort utbud på saltvattensbutiker, visst jag skulle önska att det var större, men jag är realistisk, jag tror inte att saltvattenshobbyn är tillräckligt stor i sverige för att ha ett större utbud. Om efterfrågan hade varit större hade även utbudet varit det. Om en aktör som DO konkurerar ut lokalahandlare på lagligt sätt så är det bara att acceptera det, marknaden förändras, den som bäst anpassar sig för att tillgodose behoven är den som överlever, så ser verkligheten ut, livet är hårt, även inom denna bransch. Jag förstår "traditionella" handlare som ser ett hot och blir oroliga, speciellt om man anser att konkurenten "bryter mot reglerna". I slutändan så vill jag bara säga om det är så att DO bryter mot svensk lag, anmäl det, låt myndigheter hantera det, annars är det bara att bita i det sura äpplet och acceptera verkligheten... Kanske se över hur man bedriver sin egen verksamhet, för att kunna göra den mer konkurenskraftig.

Det jag skrivit är inte någon kritik till hur handlare bedriver sin verksamhet, jag uppskattar både Triton och Aquarium Stockholm som är mina "lokalahandlare", utan det är bara så livet ser ut i en ständigt krympande värld där "supply and demand" styr.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tjena Ragman, jag kan ha 5-10st till dig att välja på nästa vecka... :)

Aquariumstockholm

tyvärr så är det lite långt att åka :( men jag har letat efter blå carpet ett bra tag. verkar va rätt svårt att få tag på en bara.

har köpt 2 st som tyvärr varit i så dåligt skick att dom bara levt i en vecka. så nästa försök ska va med en som ser bra ut från början då dom inte är helt gratis ju :(.

visserligen så kan man säkert snacka med våran stockholms linje som skulle kunna ta hem anemonen till mig om nu det kan va lagligt ;)

vilket det troligen inte är då våra chaufförer inte gått någon kurs i hur man tar med sig en inpackad anemon

mvh jimmy

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta tjafsa och posta dina PDF istället

du är ju en sötvattens akvariet med sitt första deltec o moby har inget kar så jag vet inte vad ni har att komma med igentligen. Myndigheterna får göra sitt som du skriver. Det är riktigt att jag bad Tommy att skriva ett mail o förklara att med konkurrensen som råder då kan vi inte handla mer varför undra du om det? Jag tror Tommy presenterade sig ordentligt för dej när du lekte spion

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om någon i min bransch skulle handla och sälja utan marginaler..........

I min bransch (hemelektronik) är det så.......tex Mediamarkt har sedan dom öppnade i Sverige gått med över 800 miljoner i förlust. Detta beror bla på att dom förstör marknaden med tung annonsering av apparater som dom får betala för att få sälja. Vi små handlare som inte kan leva på att ge bort/betala för att få sälja måste på något sätt vara annorlunda än dom, på samma vis kommer säkert Ted och andra överleva även om DO säljer "billigt" så kommer dom troligtvis aldrig ha samma kunskap osv.

Kör hårt alla seriösa handlare, jobba utifrån eran kunskap och era möjligheter så kommer ni ha kunder även i fortsättningen.......

Det vill dom ha i försättning utan tveckan. Deep Ocean är ett alternativ och suplement till hobby´n. och det är fritt för alla vår man handlar. Noga är bra en sak, an annan på andra saker ...

I mit fall, har till jag själv om jag känder Deep Ocean privat, handlard saker hos Ted för runt SEK 20 000 det sista halva år. självom att jag kunna dom samma saker hos Deep Ocean, Andledningen till at jag har handlad hos Ted var en klar beslutning om att han har kompetacen innom det jag har köpt. Skulla jag derimöt have valt att köpa fiska hos Ted, då ville jag ingen fisk ha i mit kar idag, da Ted stor set ingen fisk har haft på hela sommeren. Dog har jeg en liten trykker, som jag har köpt hos Ted.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Citat: Jag förstår inte riktigt problemet här, om det är någon som begår ett lagbrott, anmäl det!

Detta har sagt så många gångar. Där är dygtige folk i detta land som är anstält till att tag hand om ers anmäl (frågar Ted han vet om nogan).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta tjafsa och posta dina PDF istället

du är ju en sötvattens akvariet med sitt första deltec o moby har inget kar så jag vet inte vad ni har att komma med igentligen. Myndigheterna får göra sitt som du skriver. Det är riktigt att jag bad Tommy att skriva ett mail o förklara att med konkurrensen som råder då kan vi inte handla mer varför undra du om det? Jag tror Tommy presenterade sig ordentligt för dej när du lekte spion

Jag har dom PDF, jag är inte anstält Ted, du vet. Du har fået opfordring så många gånga till att tag kontakt till Moby på Deep Ocean, men du gör ingen, du använder blot din tid själva på detta sandlåda tjafsa.

Sötvatten ?. Har Moby ingen kar själva ?. Nu är du mycket låg.

Jag undre inte om det med Tommy, Det var blot det som Tommy skrev som var svärt att få ihop.

Hurnär har Tommy presenteret sig för mej ?. Och hurnär har jag lekt spion ??, Nu är du jätte rolig Ted :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vi skall hit väre helt överens om att du är Tommy från Akvarieleasing i Sundbyberg i Stockholm, som liksom jag var på förläsning i Kungsbacka den 30. oktober hos Ted. Och som ringda Ted mens jag var hos Ted

Jo nog var det jag allt och som de inblandade kommer ihåg så skojade vi om ett argt mail och dess omöjlighet då det är svårt att va arg på nån som hjälper en annan...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sluta tjafsa och posta dina PDF istället

du är ju en sötvattens akvariet med sitt första deltec o moby har inget kar så jag vet inte vad ni har att komma med igentligen. Myndigheterna får göra sitt som du skriver. Det är riktigt att jag bad Tommy att skriva ett mail o förklara att med konkurrensen som råder då kan vi inte handla mer varför undra du om det? Jag tror Tommy presenterade sig ordentligt för dej när du lekte spion

Jag mins inte att nån presenterade sig som Daniel Olsson... nej jag menar Deep Ocean men okej , --- --- ----- --- --- -------- --- ---. här stog en massa nonsens som nog hade uppfattats som sarkastiskt och nonchalant så jag tog bort det

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mediamakt = multi kapital invest med kanske dina pensionpenga. Hur länga tror du själv att et 1 persons verksomhet går att göre med förlust ?.

Det är ju det jag menar, vi småhandlare oavsett bransch kan inte kolla vad alla andra gör vi måste köra vårat race efter våra förutsättningar för att överleva. Har man då kunskap borde inte priset vara högsta prioritet när man ska sälja saker, sen finns det ju så klart en gräns hur stora prisskillnaderna kan vara.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För en liten stund sedan var det 21 medlemmar av ca 60 inloggade som kollade på den här tråden. Det är fler än jag som följer saltvattensguiden egen såpa=)

Ja och frugan tittar på Svenska Hollywoodfruar kan snart omvända henne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som tur är verkar fler och fler här på forumet vakna upp och inse att vi måste värna både djuren och våra handlare (finns "rötägg" även här, läs Tridacnamannen) för att ha en levande och seriös hobby.

Jag upphör aldrig att förvånas över hur en privatperson som Maack kan lägga sån möda, tid och diverse påhopp (de värsta blev tyvärr bortplockade) på att försvara en affärsmodell där han inte (säger han!) har några egna intressen.

Han tjötar om att vi var och en skall kontakta företaget. Det naturliga vore väl att efter denna livliga tråd hoppar in med någon som verkligen representerar företaget och reder ut alla konstigheter och frågor.

Feel free to ask...

Feel free to answer!

:smiley12:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som tur är verkar fler och fler här på forumet vakna upp och inse att vi måste värna både djuren och våra handlare (finns "rötägg" även här, läs Tridacnamannen) för att ha en levande och seriös hobby.

Jag upphör aldrig att förvånas över hur en privatperson som Maack kan lägga sån möda, tid och diverse påhopp (de värsta blev tyvärr bortplockade) på att försvara en affärsmodell där han inte (säger han!) har några egna intressen.

Han tjötar om att vi var och en skall kontakta företaget. Det naturliga vore väl att efter denna livliga tråd hoppar in med någon som verkligen representerar företaget och reder ut alla konstigheter och frågor.

Feel free to ask...

Feel free to answer!

:smiley12:

Helt rät Mr Carl Barks

Men om nu Deep Ocean är reält helt igonnom. Tycker du så inte att det vill väre helt fel, att gå in i denna diskution på nuvärende tidspunkt.

Om jag gör dette gratis har din stora interessa, bra att du inte är min kompis, da jag inte tror att du stiller op till noga ting utan att det ska kosta ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jeg skall hit komma med ett stort ursäkt till Tommy i Stockholm. Jag kom att tag honom med in i denna låga diskution, och kom i den anlädning till att smutsa Tommy och hans affär till, vilket var en stor fel herifrån. Dette havde inget att göre med själva inläget/tråden. Och jag vill gjärne att folk ser bort ifrån detta. Det kom tyvär till att hänga ihop med noget annat som Tommy inte har del i !.

Ursakta Tommy !

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jeg skall hit komma med ett stort ursäkt till Tommy i Stockholm. Jag kom att tag honom med in i denna låga diskution, och kom i den anlädning till att smutsa Tommy och hans affär till, vilket var en stor fel herifrån. Dette havde inget att göre med själva inläget/tråden. Och jag vill gjärne att folk ser bort ifrån detta. Det kom tyvär till att hänga ihop med noget annat som Tommy inte har del i !.

Ursakta Tommy !

Tack så mycket !!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tommy, är det inte bättre att du tar och frågar via PM om du inte förstår?

Att inte förstå alla som skriver här inne är inte helt ovanligt, oavsett om man kommer från ett annat land eller ej, men man kan vara lite trevlig oavsett. Jag tror nog att du förstår om du anstränger dig lite, du verkar inte haft problem att förstå tidigare inlägg, eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde nog att "Feel free to ask" betydde att man kunde förvänta sig ett svar.

Varför skulle tidpunkten vara fel? Bättre sent än aldrig!

Du förstår tydligen inte att beskylla mig för än det ena och än det andra bara slår tillbaka mot dig själv.

Again: Feel free to answer!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jeg skall hit komma med ett stort ursäkt till Tommy i Stockholm. Jag kom att tag honom med in i denna låga diskution, och kom i den anlädning till att smutsa Tommy och hans affär till, vilket var en stor fel herifrån. Dette havde inget att göre med själva inläget/tråden. Och jag vill gjärne att folk ser bort ifrån detta. Det kom tyvär till att hänga ihop med noget annat som Tommy inte har del i !.

Ursakta Tommy !

Tack så mycket !!

Ingan årsak

Det jag prövar att säga till Carl , är att Moby på Deep Ocean inte vill gå in i denna uphetsade tråd. Men alle är välkommen att kontakta honom direkt för dom ting som man tycker är uklart.

Och samtidig har Carl väret mycket "bussy" omkring att jag gör detta gratis, da har jag blot förklaret Carl att jag är nöjd med att jag inte är hans kompis :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade han varit lite listig borde han hoppat in mycket tidigare i denna tråd, tiden har ju funnits. Bättre att stämma i bäcken än i ån.

Du säger med en dåres envishet att han gärna svarar på frågor, men låt se det då!

Upp till bevis!!!

Ps.

Synd att du inte vill vara vän med någon bara för att ni råkar ha olika åsikter, verkar lite inskränkt om du frågar mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...