Gå till innehåll

Att handla levande via nätet, olagligt eller ej?


salar

Rekommenderade inlägg

Jag måste nog gå in ch fylla i vad jag räknat på.

22,50 euro är 158 DKK + 20% moms blir 189DKK . Tar dom då ut 259DKK så har dom ju allt en del påslag. Rätt eller fel? 70kr på en fisk är dock inget man kan leva på.

Jag bara ränade och min åsikt ligger inget i min grund för detta inlägg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Du behöver absolut inte ursäkta dig.

Jag förutsatte att priserna från DJ var ink. moms. Precis som de andra priserna som visas är. Eller?

Dom priser som Ted ligger fram är Ted´s inköpspriser från DJ (BtB är utan moms)

Men jag har inte tilgång till DJ priser (men jag kan ta reda på om det är rätt eller fel va Ted skriver).

Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker nu att Ted skulla ringa Moby på Deep Ocean så dom ihop kan ordna til en bra lösning där båda kan vär nöjd och fortfarnede väre glade saltvatten entusiaster med bra samväte.

Det börjar att väre ..... att dom enkelta handlar skall till att lägge deres inköpspriser utt på en offenligt site. Uttöver att man i Sverige a¨r på gång att få tillgång till et nyt sät att handla fisk och koraler på. Så har Ted jo skrevet att han har en nu leverandör på gång, vilket jo också är hyfsat interessant eller ?. Det tror jag också att många är interesseret i att höre om, istället för att sitta och läse på alt detta shit.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte Ted vill ringa moby och lösa något, kan inte tala för honnom men jag som kund till Ted skulle bli grymt besviken på honnom om han skulle på något sett sammarbeta med någon enligt mig så sjukt oseriös med djur handel.

En av anledningarna till att jag nästan uteslutande handlar allt av Ted är för hans syn att handla djur på ett så bra sett om möjligt både för djur och miljö.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En liten undran?

Vad kostar en Z. flavescens ur "bakluckan" om den kostar 22,50 Euro i Holland?

Ted kanske vet?

Kolla hemsidan på Deep Ocean. Där finns svar på nästan alt :smiley20:

Deep Ocean har sågar priser på fisk och koraler, på deres hemsida :smiley20:

Kan du hitta noga butik i Stockholm som har däres priser på fisk/koraler på deres hemside ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker nu att Ted skulla ringa Moby på Deep Ocean så dom ihop kan ordna til en bra lösning där båda kan vär nöjd och fortfarnede väre glade saltvatten entusiaster med bra samväte.

Det börjar att väre ..... att dom enkelta handlar skall till att lägge deres inköpspriser utt på en offenligt site. Uttöver att man i Sverige a¨r på gång att få tillgång till et nyt sät att handla fisk och koraler på. Så har Ted jo skrevet att han har en nu leverandör på gång, vilket jo också är hyfsat interessant eller ?. Det tror jag också att många är interesseret i att höre om, istället för att sitta och läse på alt detta shit.

Jag har inget samröre med oseriösa handlare. Om du tror att jag kommer berätta om nya leverantörer för dej som inte ens när du står öga mot öga med någon som hjälper dej kan presentera sig som den du är så har du fel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du får nog vässa matten Maack

Att jag är arg på dej o inte tvärt om kan ju ha att göra med att du är den som ringer och hotar om bojkotter inte jag

Ted för fan - jag har inte hotad nogan. Och va sku jag ha för anledning till detta ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag måste nog gå in ch fylla i vad jag räknat på.

22,50 euro är 158 DKK + 20% moms blir 189DKK . Tar dom då ut 259DKK så har dom ju allt en del påslag. Rätt eller fel? 70kr på en fisk är dock inget man kan leva på.

Jag bara ränade och min åsikt ligger inget i min grund för detta inlägg.

70 kronor i pålägg och då är frakten ej betald. Vad kostar det att att köra en transportbil 200+ mil? Sen tillkommer kostnader för hotell, broavgifter mm. Är det handlare med den marginalen vi akvarister vill ha? Eller vill vi ha handlare med ett koncept som ger en chans till överlevnad och varaktighet?

Dom priser som Ted ligger fram är Ted´s inköpspriser från DJ (BtB är utan moms)

Men jag har inte tilgång till DJ priser (men jag kan ta reda på om det är rätt eller fel va Ted skriver).

Henrik

Henrik, Teds priser stämmer!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wow.

Så en bruttoförtjänst på 50:- per fisk ska bl.a täcka löner och arbetsgivaravgifter, hyror och administration, reskostnader och övernattning, drivmedel och andra bilkostnader, emballage (t.ex friggolåda 75:-/st), täcka in de reklamationer som ofelbart kommer att uppstå........samt ge lite vinst

Var kan man köpa aktier i D-O

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Deep Ocean har sågar priser på fisk och koraler, på deres hemsida

Kan du hitta noga butik i Stockholm som har däres priser på fisk/koraler på deres hemside ?

Kan så vara men dom betalar sin personal lön och har alla erforderliga tillstånd i ordning, och det tycker jag är minst lika viktigt som att tjäna en "tjuga" eller två!

-ordning

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inget samröre med oseriösa handlare. Om du tror att jag kommer berätta om nya leverantörer för dej som inte ens när du står öga mot öga med någon som hjälper dej kan presentera sig som den du är så har du fel.

Ted - Du var faktisk den förste i hela Sverige som blev metviten om detta. Det var jo årsaken till att jag ringda dig (inte för att hota dig)

Själva mit privata beslut om att villa hjälpa Moby kom den dag där jag ringda dig och villa köpa den kejsar som du har till försäjlning. Men du var shit förbannet på jag, för att du kunne läse att jag var positiv till Deep Ocean. Da jag sedan ringda dig i början på denna vecke för att fråga till om du har fått sålt den Deltec returpump av min som du har i din affär, och du forfarende var shit forbanned på mig över detta. Där tok jag mitt beslut, och sagde att du kunna behåla den returpump. Därefter ringa jag Moby och sagde att jag gärne ville hjälpa honom. Så käre Ted, Det är faktisk du har taket belutet för jag.

Men jag tycker att om du har mera personligt på jag, skall vi ta det via pm eller du kan ringa mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Wow.

Så en bruttoförtjänst på 50:- per fisk ska bl.a täcka löner och arbetsgivaravgifter, hyror och administration, reskostnader och övernattning, drivmedel och andra bilkostnader, emballage (t.ex friggolåda 75:-/st), täcka in de reklamationer som ofelbart kommer att uppstå........samt ge lite vinst

Var kan man köpa aktier i D-O

Men huga...

Verkar mer som Ebberöds Bank

Birgersson kom tillbaka allt är förlåtet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan så vara men dom betalar sin personal lön och har alla erforderliga tillstånd i ordning, och det tycker jag är minst lika viktigt som att tjäna en "tjuga" eller två!

-ordning

Deep Ocean har också ordning på sine saker samt tilstånd på plats. Va Deep Ocean önskar att ha för marginal, är vel helt utan betydelse för du som kund

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Salar: De har ju inga hyror eller löner då de inte har lokal eller anstälda enligt deras hamsida ;) ja hur seriöst är det :)

Nu är det jo inte många Web-shops som faktisk har noga butik. Har du noga gång läst på va et webshop koncept går ut på ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

70 kronor i pålägg och då är frakten ej betald. Vad kostar det att att köra en transportbil 200+ mil? Sen tillkommer kostnader för hotell, broavgifter mm. Är det handlare med den marginalen vi akvarister vill ha? Eller vill vi ha handlare med ett koncept som ger en chans till överlevnad och varaktighet?

Henrik, Teds priser stämmer!

Ingan tveken om att Ted´s priser stämmer. Men dom priser han ligger fram måsta väre uten moms eller hur. Han skriver vider att vi skall dra momsen från på dissa priser. Det är det som fel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ted - Du var faktisk den förste i hela Sverige som blev metviten om detta. Det var jo årsaken till att jag ringda dig (inte för att hota dig)

Själva mit privata beslut om att villa hjälpa Moby kom den dag där jag ringda dig och villa köpa den kejsar som du har till försäjlning. Men du var shit förbannet på jag, för att du kunne läse att jag var positiv till Deep Ocean. Da jag sedan ringda dig i början på denna vecke för att fråga till om du har fått sålt den Deltec returpump av min som du har i din affär, och du forfarende var shit forbanned på mig över detta. Där tok jag mitt beslut, och sagde att du kunna behåla den returpump. Därefter ringa jag Moby och sagde att jag gärne ville hjälpa honom. Så käre Ted, Det är faktisk du har taket belutet för jag.

Men jag tycker att om du har mera personligt på jag, skall vi ta det via pm eller du kan ringa mig.

Bara ett tips: Om man håller sig till sanningen så är det lättare att återberätta den.

Sanningen: Du har blandat allt i en stor röra och när jag blev förbannad på dej var när du sa till mej att du hade samlat ihop 25 akvarister i skåne som skulle bojkotta mej.

Nog om det hade ni några pdf. Har ni kollat upp om det går lika bra med selleri ?

By the way din begagnade hlp pump utan vätska i pumphuset är på väg i paket till dej. Och du ringde inte för att fråga om den utan det du sa var att. "och du förresten den pump jag lämnade hos dej kan du kasta. Jag bryr mej inte om va du gör med den." Jag svarade att jag ställer den utanför imorgon. Men beslutade mej för att skicka den och det lan kort du lämnat här när du smugit omkring.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest
Detta ämne är stängt för fler inlägg

×
×
  • Skapa Ny...