Gå till innehåll

SAIA fisk-kalkylator


NiXoN

Rekommenderade inlägg

Programmet är buggat eller så gör jag något fel, alla fiskar i listan försvinner när ja trycker calculate, å vilket filter jag än väljer, så hittar jag ingen fisk ;P.

Kan det vara för att dom tycker jag har för litet kar?, jag hittar bara fiskar på Clowner å Blennider, kan de va så illa?;P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det kändes som en rätt hård bedömning av ens burk när man knackade in allt och låg på 165% belastning. Då får man väl ta i beaktan att dom räknat på vuxen fisk men det blev ändå lite väl för min burk hur man än vänder på de.

Trotts de så är det någon form av riktlinje att gå efter även om det blir lite väl hårt i vissa lägen. Jag skall nog prova lite kombinationer framöver för att se om jag kan klura ut hur dom tänkt.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja den e buggig men den är under arbete. Förhoppningsvis nåt som i framtiden kan bli bra

Ena problemet var självförvållat men under tiden jag pillade med det så fick jag fram en hel drös med felmeddelanden, samt att jag tycker programmet var lite väl hård, som reeflex tillexempel :).

Förhoppningsvis får dom till programmet i framtiden

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Programmet är buggat eller så gör jag något fel, alla fiskar i listan försvinner när ja trycker calculate, å vilket filter jag än väljer, så hittar jag ingen fisk ;P.

Kan det vara för att dom tycker jag har för litet kar?, jag hittar bara fiskar på Clowner å Blennider, kan de va så illa?;P

Det beror på att du har för litet kar för dom andra fiskarna, enligt SAIA.

Jag förstår inte hur dom tänkt riktigt men i mitt tycke är SAIAs kalkulator ganska värdelös, det finns redan ett antal sidor som anger akvariestorlek för fiskar som känns mer relevanta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Daniel, vågar du lägga upp hur illa du låg till?;)

Jag lyckades få programmet att funka rätt bra efter några protester...

//NiXoN

Hade jag kunnat knappra in mina fiskar så skulle jag gladeligen gjort det, men 3 av mina 5 fiskar är för stora för mitt akvarie, dom jag inte kunde välja var.

P.Imperator (Blir väldans stor för mitt kar, men håller ju på att uppgradera)

Z.Flavescens (I mitt tycke passar den i mitt kar)

P.Splendidus (Bara jag har sten nog eller får den att äta(vilket den gör) kan jag tycka den går bra i karet)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En duktig programerar kompis till mej håller på att utveckla en liknande version som skall kunna smaköras med butikers stocklist om de använder mitt nya program. på så vis ska man kunna se vad som finns i butiker samt läsa om fiskarna passar i sitt kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En duktig programerar kompis till mej håller på att utveckla en liknande version som skall kunna smaköras med butikers stocklist om de använder mitt nya program. på så vis ska man kunna se vad som finns i butiker samt läsa om fiskarna passar i sitt kar.

Häftigt, kommer det programmet finnas för allmänheten oxå? Eller blir det på plats i butiken?:)

Sent from my iPhone4 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En duktig programerar kompis till mej håller på att utveckla en liknande version som skall kunna smaköras med butikers stocklist om de använder mitt nya program. på så vis ska man kunna se vad som finns i butiker samt läsa om fiskarna passar i sitt kar.

Ett förslag:

Går det inte att göra så alla fiskar är valbara vid alla akvariestorlekar men rödmarkera att Saia tycker fisken går i för litet kar?

//Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Häftigt, kommer det programmet finnas för allmänheten oxå? Eller blir det på plats i butiken?:)

Sent from my iPhone4 using Tapatalk

Vi skall göra så programmet blir tillgängligt för allmänheten. En idee har varit att inkludera den i GHL´s programvara så jag har varit i kontakt med dem om detta sen en tid tillbaka. En annan har varit att också göra en Iphone app av det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon annan som får felmeddelande om att programmet inte kan ansluta till MySQL host? Jag får det direkt när jag försöker starta programmet, går att göra ignore på och fortsätta men inga fiskar är valbara och tidigare felmeddelande återkommer då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någon annan som får felmeddelande om att programmet inte kan ansluta till MySQL host? Jag får det direkt när jag försöker starta programmet, går att göra ignore på och fortsätta men inga fiskar är valbara och tidigare felmeddelande återkommer då.

Nope fungerar trots download av language pack i bakgrunden...

Kör dessutom Win7 64bitar ;)

//Daniel

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nope fungerar trots download av language pack i bakgrunden...

Kör dessutom Win7 64bitar ;)

//Daniel

Läste lite i manualen, skall kolla min .NET version men det troliga är att det är våran firewall här på jobbet som gör att jag inte får accessa MySQL databaserna.

Kör Vista Enterprise

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...