Gå till innehåll

Glenns Saltkar


Genne

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Hej där ute i landet, hoppas alla haft en bra sommar. Är nu hemma och har börjat jobba igen efter en härlig semester, allt i karen lever och är i bra skick:smiley20: Det är skönt att man kan låta barn och släkt sköta karet i fyra veckor utan problem. Har nu sett att man kan ha karet kvar och ändå åka bort på längre tider så nu kan man satsa en del på det igenBanana man

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara skummat igenom din tråd lite.. Verkar vara en trevlig tråd med många fina bilder på ett fint kar.. Hur gick det med din stora mask?

Skulle vara kul att veta vad det är för en filur så man kan hålla ögonen öppna efter sådana..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara skummat igenom din tråd lite.. Verkar vara en trevlig tråd med många fina bilder på ett fint kar.. Hur gick det med din stora mask?

Skulle vara kul att veta vad det är för en filur så man kan hålla ögonen öppna efter sådana..

Jag har inte lyckats fånga den ännu, tänkte att jag ska lägga lite energi på det i höst.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller på att döda ett par hundra av dessa genom att plocka ur en massa sten ur akvariet och lägga den i en spann som jag sedan spolar med en massa varmvatten. Kommer det att funka? Jag vill bli av med dom innan dom övertagit hela karet.post-5412-14468930304526_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ur min synpunkt, riktigt länge.. Körde så att jag fyllde en salthink med kranvatten o satte i ett fraggraster fylld med den knappen.. Månader senare utan ljuse så såg "knapparna" helt orörda ut (stängda munnar dock) men knappen såg verkligen hel ut.. Inte en tillstymmelse att föruttna bort..

Ring stig o se vad han säger..

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ur min synpunkt, riktigt länge.. Körde så att jag fyllde en salthink med kranvatten o satte i ett fraggraster fylld med den knappen.. Månader senare utan ljuse så såg "knapparna" helt orörda ut (stängda munnar dock) men knappen såg verkligen hel ut.. Inte en tillstymmelse att föruttna bort..

Ring stig o se vad han säger..

Mvh Manne

Har pratat med Stig, dom åkte ut fortare än kvickt från duschen till tomten, varmvatten tillsammans med sådant här var inte den smartaste iden man kunde göra, nu står alla fönster öppna här hemma då jag även försökte skrubba bort dom från stenen både över och under vatten. Bara hoppas man är pigg i kväll, att man aldrig lär sig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kl.21.00 gick jag och la mig hade väldigt ont i bröstet och hostade, efter en halvtimme började jag frysa och skaka så att jag knappt viste vart jag var, en timme senare började jag kräkas upp allt som fanns inombords. Två timmar senare började samma saker drabba min fru. Ingen av oss var sjuka innan jag började med rensningen i karet. I dag ligger vi båda med ömma muskler och ont i bröstet, Så det är inte utan att man undrar om det har ett samband

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...