Gå till innehåll

Då va det dax igen, ELOS Midi


osby0479

Rekommenderade inlägg

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Har skett lite förändringar i karet den senaste tiden!

Och fler kommer det att bli, nästa lördag då det ska ner 4 musslor till i karet, samt en pompom krabba - Lybia tesselata.

Köpte en ny sten, med mycket hålighet, och det blir kanske en till imorgon som skulle passa in helt perfekt, men det satt grejor på den som inte vart av intresse, så det är bara ett kanske!

Ångrar än idag mitt inköp av en sandvändare, då han gör ordning i karet!

Annars så flyter det på för fullt, det växer i lagon takt, kommer förmodligen att göra av med sps som jag har då man vill ha volym men det tillåts inte i detta karet, men det är absolut inga problem att hålla dom iaf!

Så imnorgon kanske det blir adjöss till 3 stenar och välkomnar en ny stor sten som skulle göra sussen på scapen, mycket hålighet o fina former att ställa musslor o lite annat smått o gott på =)

Ursäkta kvaliteten på bilderna men är man dum o köper en budget kamera så får man skylla sig själv!

Trevlig kväll...

post-5056-14468922074369_thumb.jpg

post-5056-1446892207457_thumb.jpg

post-5056-14468922074763_thumb.jpg

post-5056-14468922074988_thumb.jpg

post-5056-14468922075232_thumb.jpg

post-5056-14468922075434_thumb.jpg

post-5056-14468922075631_thumb.jpg

post-5056-14468922075838_thumb.jpg

post-5056-14468922076117_thumb.jpg

post-5056-14468922076378_thumb.jpg

post-5056-14468922076624_thumb.jpg

post-5056-14468922076959_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag är väldigt nöjd just nu, men en sten till som jag vill ha så är det fullbordat!

Nej jag har 2 stenar som jag ska göra av med den som står längst till vänster samt höger, båda med polyper, den ena med knappar på, vi kommer säkert överens om något!

Hur ser det ut för dig imorgon, ska ev köpa en ny sten o göra ett vatten byte så vi skulle kuna lösa det på något sätt om du kan!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag är väldigt nöjd just nu, men en sten till som jag vill ha så är det fullbordat!

Nej jag har 2 stenar som jag ska göra av med den som står längst till vänster samt höger, båda med polyper, den ena med knappar på, vi kommer säkert överens om något!

Hur ser det ut för dig imorgon, ska ev köpa en ny sten o göra ett vatten byte så vi skulle kuna lösa det på något sätt om du kan!

Okej! Ja de skulle ju varit den med knappar på. De är mest de som lockar nu. :) Är de röda knappar som sitter på den?

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jaha, jo ok, men du får den andra på köpet och ev den som står i mitten med sps på från manne, om det är av intresse, har som sagt en annan sten på g!

Okej! Ja de skulle ju varit den med knappar på. De är mest de som lockar nu. :) Är de röda knappar som sitter på den?

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha! Jag såg annonsen nu. Allt eller inget. Så förstår om du vill bli av med allt. Men kan ju komma och ta en titt på de. Har tyvärr ingen bil imorgon men kan kanske lösa de på någon sätt ändå. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag är väldigt glad att det hände ändå, ska man kanske igentligen inte vara, men kan inte låta bli, då han har förstört så mycket i karet sen dagen jag släppte i honom.

Jo det handlar om att, imorse så låg min sandvändare på golvet, stel som en pinne, alltid tråkigt när en fisk hoppar, men tyvärr så gjorde det inget att det va just denna fisken.

Han har rört runder o grävt under varenda sten i hela akvariumet, har haft planer på att plocka upp allt ur karet för att fånga honom men det slipper jag nu.

Bara hoppas att dom andra fiskarna inte väljer samma som honom.

Passade även på att ta lite nya bilder, på både gammalt och nytt!

post-5056-14468922108533_thumb.jpg

post-5056-1446892210873_thumb.jpg

post-5056-14468922108923_thumb.jpg

post-5056-144689221091_thumb.jpg

post-5056-14468922109277_thumb.jpg

post-5056-14468922109452_thumb.jpg

post-5056-14468922109627_thumb.jpg

post-5056-14468922109799_thumb.jpg

post-5056-14468922109976_thumb.jpg

post-5056-14468922110156_thumb.jpg

post-5056-14468922110332_thumb.jpg

post-5056-14468922110508_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Utan att paja tråden för mycket. Men lyckas man hålla liv i en Lima scabra längre än ett år, ja då är jag jäkligt impad! Hur fungerar den tillsammans med putsarräkan? Trodde dom räkorna var på och plockade direkt?

Ps. Väldigt fina bilder och koraller! (Y)

Ändrat av Maglofster
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft den sen Maj månad, o den va lite skygg i början o la sig gärna långt in där den inte va så synlig, men nu har den kommit fram, ger den lite olika föda, mat för musslor i pulverform, samt en i fryskuber, men den ska ju även filtrera när jag ger resten artemia o mysis, och det verkar funka iaf! Mycket trevligt inslag faktikst, blir ev nån annan mussla längre fram, men har haft en tedens till att misslyckas, ofta ett tomt skal på botten, är inget roligt när som kostar 800-1000 kr!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte sett varkens den eller boxaren va på den, inget som närmar sig den på dag tid iaf! Så den får vara ifred!

Utan att paja tråden för mycket. Men lyckas man hålla liv i en Lima scabra längre än ett år, ja då är jag jäkligt impad! Hur fungerar den tillsammans med putsarräkan? Trodde dom räkorna var på och plockade direkt?

Ps. Väldigt fina bilder och koraller! (Y)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket!

Jo den är rätt så fräck, jan rör sig lite titt som tätt!

Har lagt bud på ett hus, o får vi det som kommer det ev dröja med en uppgradering, men det kommer =)

Ser bra ut Ken! Musslan är ju riktigt cool. Hur går de med uppgraderingen?

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack så mycket!

Jo den är rätt så fräck, jan rör sig lite titt som tätt!

Har lagt bud på ett hus, o får vi det som kommer det ev dröja med en uppgradering, men det kommer =)

Ofan. Blir de ett större elos som tänkt eller något annat?

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har faktiskt inte bestämmt mig ännu, kanske ett 120XL, eller så bygger jag ett själv, det har ju sin charm det oså!

Det jag va o tittade på va ju ingen höjdare direkt, så jag hoppade det!

Ofan. Blir de ett större elos som tänkt eller något annat?

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har faktiskt inte bestämmt mig ännu, kanske ett 120XL, eller så bygger jag ett själv, det har ju sin charm det oså!

Det jag va o tittade på va ju ingen höjdare direkt, så jag hoppade det!

Okej vad synd. Men de ska iaf bli spännande att följa när uppgraderingen väl sker.  ja helt klart har de sin charm men de är ju lite meck om de ska bli bra. 

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu börjar det verkligen bli dax för en uppdatering vad det gäller volymen på karet! Har till kommit väldigt mycket nytt de senaste veckorna o det börjar bli dåligt med plats ibland fisk o koraller.

Nya fiskar som har tillkommit är en fin liten Gobiodon okinawae samt artfränder som Gobiodon citrinus samt Gobiodon histrio! Utöver det så har det tillkommit en Zebrasoma flavescens på ca 4cm som trivs utmärkt, inga fiskar har tedens till prick o äter som dom ska, både torrt och fryst, ska pröva med lite noriblad till kirurgen framöver!

Igår tillkom det är 2 Tridacna crocea i en fin blå färg, ca 10cm den stora samt 7cm på den lilla, slog ut direkt när dom kom ner i vattnet, har satt dom på mindre stenar o hoppas att dom stannar kvar där, vill inte ha dom liggande direkt i sanden, då jag förmodar att andra djur kryper in i dom och det brukar sluta i ett tomt skal!

Även 2 riktigt fina Ricordea florida den ena med 3 munnar och den andra med 7 munnar, riktigt fina är dom i färgen!

Även 2 olika montiporor fick plats i karet, limmat o klart så det är bara hoppas att dom trivs med sina nya placeringar!

Även en lite mer speciell Blastomussa Wellsi tror att den hette så iaf, med 12 munnar i riktigt fina färger, lyser upp en hel del!

Har även en Stonogobiops yasha men har inte sett till den sen jag släppte i den i karet, va väldigt liten så jag misstänker ev att min boxarräka har tagit honom, synd för den va en fin fisk.

Känner mig förövrigt väldigt nöjd med karet just nu, bara till att låta det växa o se bra ut!

Har fått en hyffsad färg kombination och det mesta lyser på bra i blåljuset!

Kommer bilder!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...