Gå till innehåll

Min 375:a


Robbyn

Rekommenderade inlägg

Kul att de trivs och växer på bra! :) Är verkligen stjärnpolyperna bruna hos dig eller är de bara på fotot?

/André

Ja alltid kul :) Ja de är brunaktiga i topparna och gröna i mitten.. Var dina mer grönaktiga?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 256
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ja alltid kul :) Ja de är brunaktiga i topparna och gröna i mitten.. Var dina mer grönaktiga?

Okej! Mina är helt gröna och snorgröna i i mitten och man säger. Kolla dina vattenvärde, kanske är de som spökar.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den stjärnpolypen kan variera i färgerna troligtvis beroende på ämnen i vattnet. Liknande art har hos mig varierat från brun till grönt - tillbaka mot brunt och numera väldigt grön. Det sista jag gjorde innan den gick över till grönt sista gången var att jag började dosera FM Ultra Bac (innehåller spårämnen)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den stjärnpolypen kan variera i färgerna troligtvis beroende på ämnen i vattnet. Liknande art har hos mig varierat från brun till grönt - tillbaka mot brunt och numera väldigt grön. Det sista jag gjorde innan den gick över till grönt sista gången var att jag började dosera FM Ultra Bac (innehåller spårämnen)

MVH Lasse

Jättebra! Då vet vi orsaken. Jag kör spårämne så det är kanske därför den är så fin för mig.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då det varit lite för mycket jobb senaste tiden har karet inte fått tillräckligt med kärlek, fast idag tog jag mig tid att byta 20l vatten och bjuda 2 glasrosor på tevatten :) Då jag inte är riktigt nöjd med bakgrunden funderar jag över en annan lösning. Har en träskiva i samma dimensioner som karets baksida som man kanske kunnat måla svart och sedan ha bakom karet, eller det vore dumt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Var på Kristianstad Zoologiska ikväll och handlade mig en fin Zebrasoma veliferum som kom in i gänget här hemma utan problem och simmar runt och pickar i sig alger för fullt =) Blev även en automatisk vattenpåfyllning från Perfect Reef, så både ögongodis och lite nytta =)

post-5406-14468921914584_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har varit hos Fredrik.G i Båstad ikväll och köpt det han lagt ut på annons idag :) Blev ca 15kg ls som såg fin ut och en sten var fylld av Rhodactis så drygat ut stenhögen här hemma lite samt slängt ur en kalksten. Blev även en Euphyllia, ett clownpar, en sixline wrasse, en ormsjöstjärna och en sjöborre. Är sjukt nöjd med köpet av automatiska vattenpåfyllningen, snacka om smidigt :) Vet fortfarande inte vad jag ska göra med min bakgrund, inte nöjd med den som de är nu iaf.. Något förslag?

post-5406-14468921960381_thumb.jpg

post-5406-14468921960591_thumb.jpg

post-5406-1446892196079_thumb.jpg

post-5406-14468921960997_thumb.jpg

post-5406-14468921961197_thumb.jpg

post-5406-14468921961396_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Mats och Magnus :) Är själv väldigt nöjd, kom hem från jobbet precis och allt har börjat slå ut riktigt :) Det enda är att clownerna inte är världens bästa vänner.. Tweeny även Drakar är små i början, har nästan dubblat sin storlek sen nyår dock. Lillen som Manne säger så är det mycket riktigt en liten muräna som tittar fram ca 30cm Echidna Nebulosa. Anemonen är ganska trevlig faktiskt, köpt som lila nere på Zoogiganten men har nu efter att jag köpt denna ljusrampen växlat färg så den är grön i topparna vilket är ganska trevligt i blåljuset :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

är lite kär i picassotryckaren... man ser bara din som en grå dimma på alla bilder... =)

Är han en irrpanna som far o flyger omkring i karet ?

Ja det är en trevlig fisk med underbar personlighet, som en liten hund :) Är bra fart på han och särskilt när någon kommer nära karet (konstant hungrig).. Har lite funderingar på att göra av med han då jag velat testa på någon mussla och jag vet den gillar sådana. När jag köpte den berättade de att den varit såld en gång redan och den hade ätit upp 2 musslor för den köparen som lämnade tillbaks fisken dagen efter igen.. Mig har han dock inte förstört något för :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...