Gå till innehåll

Min 375:a


Robbyn

Rekommenderade inlägg

  • Svar 256
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

ja jag har liknande kolonier med rör maskar ,största kolonin har ca 50 st kanske på ett område stort som en femkrona blir gröna polyper på mina när dom mår som bäst

Häftigt, får hoppas att det är sådana låter ganska trevligt ju :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt har jag haft en riktig skitdag angående akvariet idag, när jag kom hem efter en sväng på gymmet nu i eftermiddags satt min anemon i ena cirkulationspumpen.. Ser lite halvdan ut nu + då fisken som dog :( Har iaf blivit färdig till att måla en skiva svart och sätta som bakgrund. Tycker det känns klart bättre och revet samt fiskar blir mer effektfulla gentemot en svart bakgrund :)

post-5406-14468922123505_thumb.jpg

post-5406-14468922123702_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt med din fisk och anemon!

Det der bruna som växer i kolonier har jag också på några ställen, de är väldigt små, växer inte i så stora kolonier som du har, men sprider sig inte heller okontrollerat. :)

Ja verkligen, kändes som fisken var med i gänget och åt på bra innan igår då.. De satt på stenen som jag köpte av Fredrik så inte vuxit alls här mer än att de börjat "slå ut".

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jäkligt snyggt!
Beklagar sorgen! Blev bra med skivan bak till.

/André

Tack =) Det är väl såhär inom denna hobbyn med och motgångar.. Det positiva är iaf att anemonen verkar repa sig :) Du får komma och titta Andy, kanske ett alternativ för dig med angående bakgrunden då du heller inte var riktigt nöjd med den blå väl.. Gå tyvärr aldrig att mäta sig med en BTN som man skulle slängt i från början.. Lätt att vara efterklok dock :P

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är de någon mer än jag som tänkt tanken att använda något från våra egna hav i sitt akvarie eller snarare som rent av gjort det? Tex som att mata med tång, tillsätta något djur osv.. Eller detta vore rena självmordet för akvariet? Då jag dyker så ser man många fina djur även i våra vatten, samt att förena nytta med nöje angående mat till djuren vore ju kanon..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror du något överlever med vår temp vi har i våra kar resp där du tänker hämta dessa djur ?

Mvh manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har inte alls tänkt så långt i detta utan mest en tanke som slog mig då jag var ute och dök igår. Om någon lyckats tillsätta något djur eller matat med något från våra hav? Första tanken är ju så man inte tillsätter något som kan skada, parasiter, sjukdomar osv..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Matar ofta med plankton till både fiskar och koraller. Fångar även ofta både räkor och småfisk och ger tilll både anemoner, lps och till fiskarna. Har då aldrig sett något negativt. Jo, på sommaren när det inte är så stor tempskillnad så måste man vara noggrann att döda räkorna ordentligt innan man stoppar i dom. Har haft en tångräka som höll sig undan håven i ett halvår.:)

Även sjustrålig smörbult är sega rackare. Har dock inga kirurger så jag matar inte med tång. Funderar faktist på att koppla in en pump och salta upp och värma Havsvattnet. Vore smidigt att bara koppla på en pump och så kommer det friskt havsvatten som bara behöver värmas och saltas lite. Borde spara in en del salt per år, plus all plankton som mat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Matar ofta med plankton till både fiskar och koraller. Fångar även ofta både räkor och småfisk och ger tilll både anemoner, lps och till fiskarna. Har då aldrig sett något negativt. Jo, på sommaren när det inte är så stor tempskillnad så måste man vara noggrann att döda räkorna ordentligt innan man stoppar i dom. Har haft en tångräka som höll sig undan håven i ett halvår.:)

Även sjustrålig smörbult är sega rackare. Har dock inga kirurger så jag matar inte med tång. Funderar faktist på att koppla in en pump och salta upp och värma Havsvattnet. Vore smidigt att bara koppla på en pump och så kommer det friskt havsvatten som bara behöver värmas och saltas lite. Borde spara in en del salt per år, plus all plankton som mat.

Låter helt klart intressant. Nästa gång det är dax att ta sig mot havet ska jag plocka på mig lite olika och testa mig fram :) Var mest orolig så man inte sätter hela systemet på spel..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Varit mycket jobb och varit iväg hela helgen så tog tag i akvariet idag. Blir 20l vattenbyte, skrapade rutor och en liten möblering då min Sarcophyton inte trivts högt uppe till höger på revet, antagligen lite för starkt ljus och för stark ström då streamern stått precis bredvid. Även jagat någon glasros med spruta och kokande vatten. I övrigt knallar allt på fint :) Verkar vara taskigt intresse fraggar samt för picasson och clownfisken så de får simma vidare här. Några bilder på hur det ser ut samt min drake som snart dubblat storlek sen nyår..

post-5406-14468922250827_thumb.jpg

post-5406-14468922251056_thumb.jpg

post-5406-14468922251279_thumb.jpg

post-5406-14468922251482_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...