Gå till innehåll

Min 375:a


Robbyn

Rekommenderade inlägg

  • Svar 256
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ja utan tvekan och draken slukar numera en vanlig räka bara sådär, den ser dock höggravid ut sen:nöjd: Har genomgående haft trevlig tillväxt på min gröna och röda flakväxande montiporor och har nu funderat lite över andra koraller typ någon Sps och Lps.. Några förslag på inte allt för krävande men trevliga sådana?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hade vägarna förbi Malmötrakten idag så blev lite akvarieaffärs besök, var utom Arken Zoo i Svågertorp och sedan Zoogiganten i Lomma men tyckte väl inte där var någon höjdare-bil2- Så körde inom Zooab på Center Syd istället då jag läst om den nyöppnade avdelningen med salt där. Var helt klart värt ett besök med fina och lite udda fiskar och djur :) Inhandlade en Chelmon Rostratus för 189 riksdaler :smiley20: och en Antennarius commersoni svart och modell mindre för 299 vilket jag tycker känns minst sagt prisvärt -Tummen upp Så blir helt klart fler besök där. Även bild på en favorit i akvariet på sin utsiktsplats -popcorn-

post-5406-1446892230437_thumb.jpg

post-5406-14468922304578_thumb.jpg

post-5406-14468922304785_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det vet jag inte, läste de här av en annan på Guiden att det var nyöppnat. Vet inte vad de kan ha varit 30 kar kanske? Men helt klart uppfyllt med djur och som sagt lite udda men roliga saker :) I korallväg var där inte så mycket ännu men ska startas upp ett korallkar med.. Kör du via Zoogiganten påväg dit så känns priserna ännu bättre ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ganska skön stil på den då den hellre tycks krypa än att simma. Enligt de i butiken åt han frysmat så utgår från detta. Har inte ätit något här ännu men kommer förhoppningsvis när den kommit på plats riktigt -shark_smiley Enligt Reeflex blir de ganska stora klumpar. Denna är dock liten och "söt" ännu ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då jag efter häromdagen felar en Chromis Viridis och en mindre då så tror jag att "Prinsen" :kung (Frogfish) skördat sitt första offer här.. Rostratusen fick lite prick första dagarna men är nu "fri" igen och verkar komma bättre och bättre överens i karet :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

20 liters vattenbyte och rengöring av ena cirkulationspumpen idag :) Blev ett helt annat "tryck" i den om man säger så ;) Min ena kirurg och Rostratusen är inte helt överens i karet men ingen extrem mobbning heller så löser väl sig med tiden.. Något som är kul är att Rostratusen är framme nästan hela tiden nu :D Felar lite rörmaskar i karet nu så utgår från att det är han som pickat i sig dem?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Allting snurrar vidare utan några större bekymmer :) Har dock haft lite problem med att min mh slår ut timern den sitter via.. Bara en vanlig analog snurr-timer som vill fungera till och från :smashcomp Någon som har förslag på en variant som fungerar utan problem? Är 3st 150w mh som ska dras via den..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har hänt ganska mycket med karet på sistone nu. Köpt på mig fraggar från Manne och även köpt hans LED-list från det stora karet så nytt härligt blåljus finns på plats nu :D Var ute hos Ken i Osby idag och köpte hans Clownpar och en boxarräka samt 2 fraggar på Caulastrea Furcata. Även lagt in en beställning på lite roligt på DO nu ikväll :D Det rullar på fint med andra ord -dans

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...