Gå till innehåll

Tropic Marin Pro Reef - samma eller ändrat i slutet av 2010?


Claes_A

Rekommenderade inlägg

Jag är en nöjd användare av saltet Tropic Marin Pro Reef. Så här långt har jag använt salt från två hinkar som köptes in i början av 2010 men de börjar ta slut och nu är det dags för nyinköp av salt.

Men så läser jag av en slump i en tråd på RC påståenden om att saltets sammansättning har ändrats för någon månad sedan. Jag hittar ingen info på Tropic Marins hemsida som substansierar detta. RC-användarna är inte så glada över förändringarna eftersom de upplever att magnesium, kalcium och alkaliniteten har gått ner påtagligt.

Finns det någon grund för dessa påståenden om en nylig och ny sammansättning av saltet eller är Tropic Marin Pro Reef samma som det varit?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är också en nöjd användare av detta salt. Och jag har inte gått över till BioActifen än.

Jag har inte märkt någon skillnad. Men jag byter väldigt sällan vatten. Så att det är inte saltet i sig som håller uppe mina CA/Mg/Kh värden.

Intressant inlägg. ska följa tråden.

Jag köpte nog min hink för 3-4 månader sedan, så jag vet inte om jag klarat mig ifrån denna misstänkta ändring.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Testa o skjut in:

Ich las zufällig in einem Thread auf RC Behauptungen, dass das Salz Zusammensetzung hat vor einem Monat geändert. Ich kann keine Informationen über Ihre Website als substansierar diese zu finden. RC Schriftsteller sind nicht so glücklich über die Veränderungen, weil sie spüren, dass Magnesium, Calcium und Alkalinität deutlich gesunken.

Gibt es eine Grundlage für diese Behauptungen über eine aktuelle und neue Zusammensetzung des Salzes oder der Tropic Marin Pro Reef wie es war?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det Google translator?

Nu är jag ingen tysklärare men det borde nog vara ungefär så här:

Ich habe zufällig in ein Thread auf Reef Central gelesen das die Zusammensetzung den T. M. Pro Reef Salz seit ein Monat verändert ist. Ich kann keine Informationen in Ihre Website von dem Inhalt finden. In R.C. behaupten Sie das die Gehalte von Magnesium, Kalzium und Alkalinität deutlich gesunken ist.

Gibt es eine Grundlage für diese Behauptungen?

Ich wäre sehr Dankbar wenn Sie mir in diese knifflige Frage helfen wurden.

Mit freundliche Grüsse: Ditt namn

De två sista meningarna är mycket viktiga om man vill ha svar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:-) Japp, körde igenom translatorn, och med min skoltyska och utan allt för mycket niande så tyckte jag att det såg bra ut. Tror att även en hardcore lederhosen tysk förstår vad man är ute efter, särskilt om man är leverantör/producent av en vara som ifrågasätts ;-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gör ett nytt försök på tyska. Tack för breven! Att få ihop en rimligt sammanhängande tysk text av den kalibern tar mig bra med tid. Jag drömmer fortfarande mardrömmar om alla mina telefonsamtal i Tyskland till sjukkassor, försäkringsbolag och telefonföretag... :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fantastiskt vad rätt språk kan göra!

Dr. Biener på Tropic Marin svarade nu att det inte finns någon som helst grund för påståendena på RC - Tropic Marin Pro Reef har samma sammansättning som det alltid har haft. Tydligen har Tropic Marin svarat på detta i trådarna på RC men de har någon typ av underlig policy där som leder till att inläggen från tillverkaren raderas.

Case closed (puh!)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...