Gå till innehåll

Weséns Juwel 110L


Ouscazz

Rekommenderade inlägg

Här behöver det minsann kommenteras lite:)

Snyggt och fint men de behöver lära sig en del...

Fel, fel fel. Vi behöver lära oss jättemycket:)

Inget separat korallkar vilket verkar lite konstigt,

Det står ett tomt "korallkar" och snurrar vatten och det kommer fyllas framöver. Orsakerna till att det inte är fyllt redan är att vi är nystartade, det är lågsäsong samt att vi skyndar långsamt då vi som sagt har en del att lära oss.

Tänkte inte på att räkna dem, men det var nog runt 20 småkar igång.

30 småkar igång med cyano, kiselalger och även en del fisk och andra djur. Ett par "demokar" under uppstart och ovan nämnda korallkar. Från början var hela det nya akvarierummet tänkt att användas till saltvatten men det blev även en del Malawi och Discus, vad som händer i framtiden får marknaden utvisa.

de brukar kosta från 399:- och uppåt.

Hade jag varit sniken nu hade jag ändrat pris imorgon:) Jag tror nog det kan hittas en del som vi är billiga på och en del som är dyrt också, beroende på vart de olika fiskleverantörerna håller till skiljer nog priserna en hel del och det är möjligt att dessa är extremt billiga hos vår leverantör, om så är fallet är det väl strålande.

/Andreas (Ägare till butiken i fråga)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, du tog det på rätt sätt! :)

Kul att ni har dragit igång både salt och diskus, mina två passioner i akvarievärlden. Hoppas ni lyckas bra med satsningen!

Hur gick det med tryckaren?

Jag fick sära på de två idag, den ena är en tuff rackare och började terrorisera den andre. Nu går tuffingen i det stora karet och pickar efter godsaker i revet. Hoppas bara att den inte får för mycket pisk av kirurgerna och dvärgkejsaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hur skulle man annars ta det, även om jag fuskat hemma en tid så blir det inte riktigt samma sak som i butik.

Tryckaren var mycket piggare och gladare igår morse och idag verkade den riktigt nöjd med tillvaron.

Det nya akvarierummet är redan ganska välbesökt och då har vi ju bara smugit igång det hela, vi skyndar långsamt och hoppas att det hela ser representativt ut mot slutet på sommaren. Skulle det visa sig vara dålig business får jag väl enbart se projektet som något som motiverar mig att jobba, en utav de större anledningarna till att jag drog igång detta är att jag själv tycker det är rätt kul.

/A

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blir nog riktigt bra till slut Andreas, det är redan en bra start. :)

Idag mötte jag Fredrik Gustavsson och köpte hans nedlagda lilla 54L akvarium med LS, rörmaskar, snäckor, pods och en del trevliga koraller. Just nu står det lilla karet på golvet och puttrar med cirkulation, imorgon ska jag scapa om 110L med den nya stenen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...