Gå till innehåll

aquabee ?? verkligen så bra som det verkar?


Majki01

Rekommenderade inlägg

Ja är dom det? jag läser lite över allt att dom ska va pålitliga och bra?

Men min 2000 orkar inte ens trycka vattnet en halv meter upp?.:S så wiiee vilken bra returpump ... not.

inga som helst problem.. impellern är fin och inte skadad o den jobbar för fulla mugar och spruta ut vattnet ur slangen när jag har slangen nere i mark nivå "samma höjd som pumpen" direkt jag höjer slangen så fortsätter pumpen jobba men inget vatten kommer ut vid exakt 50 cm upp då slutar den helt och bara droppar ur slangen ?... seriöst? ska dom inte kunna trycka vattnet högre än 50 cm? :S

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men har du verkligen köpt rätt pump? Det finns två varianter. 2000 och 2000/1. Den valiga 2000 är ingen returpump, men är tex bra till en större BP reaktor eller liknande. 2000/1 klarar att trycka upp till 3 meter. Jag har två 2000/1, en 2000 och en 3000 och dom fungerar alla utmärkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tryckte på en vanlig 12/16 slang för att se om det blev starkare snarare tvärtom.. direkt jag höjer slangen till 50 cm så slutar den pumpa helt.. pumpen går fortfarande men orkar inte trycka vattnet i slangen haha.. jaja onödiga pengar! får köpa en annan!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är troligen nåt fel på pumpen då jag kör på samma pump som påfyllare när jag bytar vatten. från golvet o upp till toppen på perculat är det 1,5 meter och det är inga problem att trycka upp vattnet dit med en 2000. ca 2 meter slang

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

plocka isär pumpen o se om det hjälper. ev lossa lite på locket som håller impellern och se om det hjälper. var så på min när den var svår att starta, lossade nån millimeter på locket och den startade upp direkt

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fyllde en hink med 20 liter vatten stoppa ner pumpen och startade den med slang som va 45 cm lång uppåt... tog 20 minuter då hade den kommit halvvägs alltså 10 liter haha..

Men direkt jag sänker slangen till "marknivå" då blir det ett jäkla sprut..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är en trekantig plastbit som kan vippa i två lägen om den sitter normalt. Har pumpen gått länge utan strömavbrott händer det att den fastnar i det läget. Startar sedan pumpen åt "fel håll" ger den nästan ingenting. Om man öppnar pumpen och tar ur impellern sitter flärpen vid utblåset i pumpkammaren. Den skall man kunna vippa i två lägen med ett finger. Om det är den modellen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...