Gå till innehåll

mitt första salt, ett clownhotell


freddi36

Rekommenderade inlägg

  • Svar 858
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jupp, hade tänkt det...tyvärr.. Har inte tid eller plats för två saltkar, det märker jag redan nu med att ha clownhotellet + 20L nanot =/

Så ska detta nya få tid och plats det behöver måste clownhotellet läggas ner. Det innebär iofs mer yta för fiskarna och ett stabilare system, men som sagt, clownhotellet har varit min "bebis" så länge nu att det känns lite hemskt faktiskt =p

ja jag förstår det känns jobbigt, det är ju ett fruktansvärt fint kar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här står det, rengjort och väntar på att jag ska sätta in bakgrunden jag köpte idag :)

(den blev sned..jaja..)

post-5907-14468929880875_thumb.jpg

Köpte även lite död LS som ska limmas upp som ett överhäng.

post-5907-14468929880685_thumb.jpg

Startar förmodligen en ny tråd till helgen när ajg börjar på allvar :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så, då var nog allt som behövs inhandlat! :)

25*35mm "list" till locket

Ca 1m2 formplywood

U-profil till eventuella "mobila LED spottar" (ska visa sen vad jag menar ;) )

2m L-profil till ett DIY rail-system så jag kan flytta LED spottarna och min nuvarande LED i sidled (inspiration - AI vegas rail-system och liknande)

Sillicon

Skruv

Buntband

Gångjärn

Det som saknas är några LED-stjärnor, lite färg och några fläktar.

Tror det var allt ;)

Börjar troligen bygga imorgon, eventuellt sätter jag in lite bakgrund ikväll :smiley20:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Häftigt att du uppgraderar, tog ett större steg och uppgraderade till ett 450liters(precula 120g) kar från mitt clownhotell :) nu i efterhand så kanske man ångrar det lite.

Känns som det var ett för stort steg :).

Angående ditt nya kar kan ju du bygga sump under akvariumet och använda balkongen som avrinningsbox. Kommer bli spännande att följa din nya tråd, lycka till!!!

Mvh john

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag hade gärna velat ha ett kar i 300liters klassen, där omkring kan man ju börja stoppa ner kirurger ;) Riktigt häftiga..

Pga platsbrist och med tanke på att det kostar en del så blev det ett kar i denna storleken, ändå nästan 3 gånger mer simyta åt fisk ;) I detta karet vill jag dock ha en dvärgkejsare, tycker dom är riktigt coola sålänge dom inte nafsar korall.. Har fastnat lite för C eibli :)

Jag kan rymma all teknik i balkongen redan så sump under karet känns onödigt, iallafall just nu. Får se om jag uppgraderar i framtiden, kanske ett refugium eller nåt där nere..? Hmm.. ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Herregud vad man kan va "lat" ;) Min ATO har inte fungerat på ca 3 månader eller så pga en trasig adapter. Idag fick jag den nya, med strömbrytare på kabeln och allt ;) Kopplar in möget och upptäcker då att flottören som legat över ytan ibland och under ibland, under denna tid troligen torkat eller nåt för den stänger inte kretsen helt längre. Pumpen står och "hackar" fastän flottören ligger emot som den ska... Jaja, får väl skylla mig själv för att varit så lat, tur dom inte är dyra iallafall... ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...