Gå till innehåll

Korallkartell Hässleholm


Rekommenderade inlägg

Äter gör dom säkert.. Fått rapport hem ifrån att det dock bara är en framme nu idag. , ska stänga av pumparna o dosera vettigt med cyclops när tiden finns ikväll.. Då hoppas jag att fler tittar fram.

Ska starta upp petflaskan med lite ägg så det finns tillgängligt snart med.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Senaste:

Tog två kuber cyclops o en röd plankton , tinade i lite saltvatten.. Av med streamersen o i med mycket mat... En Tuka kommer fram.. Duttade i mer o mer av maten, karet fick gå runt 15 minuter utan streamersen , vet att mycket mat kommer in bland stenarna så vi får se.. Startat en petflaska med artemia nu med.

Mvh Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fortfarande bara en ute o simmar? Ser du de andra?

Har läst lite om andras erfarenheter av denna fisken, de kan gå länge hos någon, men efter en flytt kan flertalet av dem ändå dö pga flytten.

Jag hoppas att dina kommer fram så småningom.

Bara en..

Mvh Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle prova med cirkulation på men inte ned till sumpen. De äter betydligt bättre när de får jaga lite.

Körde precis i fryst cyclops o fryst artemia i en mix när ljuset precis har släckts, alla pumpar igång, två for fram o högg efter maten..

Mvh Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske inte är så fel tänkt med att mata i svagare ljus ändå. Jag kollade just på Fishbase och fisken uppehåller sig mest på 10 till 35m djup.

De kanske behöver lite tid att vänja sig vid starkare ljus. Och som planktonätare har den mest mat vid sol upp- och nedgång. Hos mig har de fått mat 3-4 timmar efter att ljuset tänds och en timme innan det släcks.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske inte är så fel tänkt med att mata i svagare ljus ändå. Jag kollade just på Fishbase och fisken uppehåller sig mest på 10 till 35m djup.

De kanske behöver lite tid att vänja sig vid starkare ljus. Och som planktonätare har den mest mat vid sol upp- och nedgång. Hos mig har de fått mat 3-4 timmar efter att ljuset tänds och en timme innan det släcks.

Får man bara igång dom så dom är framme o aktiva så spelar det nog mindre roll när matningen sker.. Fast är dom mer hugade o äta sent så passar det utmärkt.. Blir en längre solnedgång när LED rampen är byggd.

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...