Gå till innehåll

Cement?


Tobias

Rekommenderade inlägg

Såndär vattenlöslig cement som man snabbt rör ihop funkar det att ha kvar på bakrunden i karet? Har nämligen en bakrund där jag låtit det växa alger(sötvatten) sedan tidigare. Nu ska där saltvattens startas. Kanske frågat om cement tidigare men kommer inte ihåg svaren riktigt.. smiley9.gif

MVH // TOBBE=)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har den brunnit färdigt och sedan urlakatsi flera månader,så kanske det kan funka,men dom här "gör din egen Ls"killarna brukar rekommendera nåt som kallas "white cement".

I vilket fall så lär du ju behöva täta kontroller av Kh/Ph av ditt vatten!

Jag skulle strunta i det,mycket jobb om det inte funkarsmiley19.gif

Du lär ju få en hel del Ls för dom pengar du får lägga ut på Kh/Ph test under ett årsmiley2.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för era svar! Jag har ändrat syn lite sen sist faktiskt, kanske river ur hela bakrunden totalt, den av frigolit och cement och kör utan..Blir ju mer utrymme åt roligare grejer smiley2.gif. Vore skoj med nått snyggt, men vill samtidigt ha det enkelt. Egentligen är det inte en bakrund som är det viktigaste för mig, vill bara kunna gömma pumpen och dopvärmaren! Men kanske kan "bygga" med LS´s och gömma pumpen? Det snackas ju mycket om byggnationer med Ls. Om jag ställer en stor rackare för pumpen tätt inpå..inte blir det konstigt, jag mena LS är väll inte känslig för nått slags placering smiley4.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är ju sant, får kolla så jag inte behöver trixa allt för mycket när jag ska upp med pumpen..

Någon som har några bra tips på hur ni staplat, fäst eller "byggt" LS i karet? Skulle vara ganska interesserad av om den gå att fästa på en sida förutom stapla så att man har större markutrymme. Eller någon gammal tråd här på forumet kanske?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Börjar man bygga upp Ls på en sandbotten , så brukar det inte vara några proble att stapla stenarna så att dom hakar i varann hyfsat stadigt.

Det där med att sätta ihop stenen är nog bara författare till akvarieböcker som gör, men visst- använd buntband,undervattensscement,genomborrade plaststavar etc,tror nog att dom flesta håller med om att det är overkill.

ska du göra ett överhäng i karet är det förstås ett annat kapitel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...