Gå till innehåll

Johan 600l


Johan.mag

Rekommenderade inlägg

  • Svar 61
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Jag har bes Två ledramper från ocreef i us. Nu i efterhand tror jag det blir för bra i mitt kar, så jag kommer ha den ena rampen i mitt fraggkar... men när det är klart är du varmt välkommen och glo :). jag har en 90w blå led armatur nu i mitt fraggkar och korallerna mår kanon trotts att det bara är blått.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Jaha då vart det lördag stora akvarie dagen med allt vad det innebär. 14kg sand och 100+ liters vatten byte, funderar på en bättre lösning så jag slipper konka upp vattnet i dunkar urk.

Har en dränkbar dränerings pump som kanske skulle kunna funka att pumpa upp vattnet från källaren,

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte dra ner rör och ha sumpen i källaren och ett extra kar för vattenbyten. Det är min dröm.. Mitt problem är att jag inte har en källare....

absolut skulle det vara en lösning men vill inte borra hål i golvet har en gammal fiskbens parkett, visst kunde man ha en sump på 600 liter där med det skulle var lite fett.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

absolut skulle det vara en lösning men vill inte borra hål i golvet har en gammal fiskbens parkett, visst kunde man ha en sump på 600 liter där med det skulle var lite fett.

Jag drog mina rör ut genom väggen och sedan utmed husväggen och in i källaren via en ventil. Byggde sedan en liten låda runt rören och isolerade.

En möjlighet om du har karet mot en yttervägg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

få kolla på min andra ljusramp som ligger se vad där e för fel på den så mna kan få in mer ljus.

just nu har jag 2*39 plus 150w mh och ett 80w lysrör, jag vet det e lite lite :) men vill inte få en elräkning som tar halva min lön.

Har även funderingar ang led men väntar lite ser vad andra få för resultat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...