Gå till innehåll

Lynxens 630l in Wall


lynxen

Rekommenderade inlägg

Nu börjar jag se ljuset i tunnels slut.....

Sumpen är limmad, ställningen till sumpen är nästan klar.

BTN skall limmas i karet.

Ställningen till huvudkaret skall färdigställas och målas.

Sen är det dags att koppla rör o kranar och provköra allt med kranvatten innan saltet blandas.

Teknik:

Sump 160l 3fack varav det mittersta skall fyllas med levande sten.

Huvudkar 630l Diamondglas i fronten 1300*800*650 (L*B*H)

ATI Bubblemaster 200

Vortec Mp 40

20W UVC

Eheim 2260 till retur

6*39W dimmbara styrs med GHL Profilux II eX

4 kanals doserpump för balling

Inredning i karet blir 2st revkeramikpelare och sand på en kvadratmeters yta.

Ytavrinning via balkong till 2st 32mm rör

Nu är det levande som var i sumpkaret förpassat till en tunna.......

post-2324-14468922789328_thumb.jpg

post-2324-14468922788819_thumb.jpg

post-2324-14468922788991_thumb.jpg

post-2324-1446892278916_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 167
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Sugen på en muräna o lite levande? Revpelarna håller jag till dig.

Muränan vet jag inte om jag vågar ha, det slutar väl med att bara den är kvar.....Skulle absolut vilja ha en muräna med en mindre modell som inte är fiskätande.....

Revpelarna kommer sitta fint!!!! Sen får jag nog komma o titta vad du hade mer för skoj.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det skall kollas innan det drar igång. Ev blir det en borrning för överrinning... Men skall kolla det när det stora är på plats. Vet att jag har hög vattennivå på sumpen men ville ha så mycket vatten som möjligt. Skulle kanske så här i efterhand köpt ett större kar som sump Ex: 220l

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Muränan vet jag inte om jag vågar ha, det slutar väl med att bara den är kvar.....Skulle absolut vilja ha en muräna med en mindre modell som inte är fiskätande.....

Revpelarna kommer sitta fint!!!! Sen får jag nog komma o titta vad du hade mer för skoj.

Muränan går nog på lördag, MEN den äter inga levande firrar och den låter bli eremiter och sniglar /snäckor. Hur snäll som helst även när den är hungrig. Jag säljer ut på lördag. du är välkommen (jag håller pelarna).
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Räkna 2cm över din yta i karet o se om matten är på din sida. Dvs får den volymen plats ?

Mvh Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Japp det fick plats -Tummen upp men det var fan inte mer än 3cm upp till kanten på sumpen, men det räcker, kan ju sänka med några liter till i returen med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Muränan går nog på lördag, MEN den äter inga levande firrar och den låter bli eremiter och sniglar /snäckor. Hur snäll som helst även när den är hungrig. Jag säljer ut på lördag. du är välkommen (jag håller pelarna).

Jag kommer förbi. Vilken tid har han tänkt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter kanon Petter.

BTN är på plats.

Silikonet tog så klart slut så får köpa mer i morron o limma sista tvärstaget sen skall ställningen justeras in och kläs in o målas sen skall karet på plats.....

Har jag flyt blir det till helgen det kommer att fyllas.post-2324-14468922803828_thumb.jpg

post-2324-1446892280365_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En massa GHL prylar hemkomna och upp packade. Profiluxen och mjukvaran i datorn är nu uppdaterad. Tror bestämt Manne får komma hit på en fika och hjälpa mig igång. GHL:en är fan fullspäckad med prober och instickskort.....

Allt är klart på karet förutom 2 hål till 2st MP40 som skall göras i morron. Kom ju på det igår efter att BTN var limmad.......

Hålborr inhandlat och rostfri plåt som skydd införskaffar för att inte kvadda glaset när jag borrar.....

Ställningen är till 70% klar skall fixa benen och klä in den sen är den klar. Korallenzucht och Biodigest införskaffat för en snabbstart av karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...