Gå till innehåll

Förslag på fiskar


Joar

Rekommenderade inlägg

Jag har fått idé torka.....

Har ett 160 liters som är 95cm lång med ca 35kg hyfsad ls, skummar en aqua-medic midi med luftpump och två ehiem pummar på 1200 resp 600 med vadd filter och två t8 lysrör som ska uppgraderas till t5 2*24w som jag har liggandes omonterat. Och nu till min fråga? Vad ska jag skaffa för fisk eller djur? Har ett "huvudkar" och karantänsburk också på 160liter men nu har jag detta "över" Det är som ni har läst inget märkvärdigt kar och det står i en ställning med vattenbytar burken på 110 ovanför så vatten byte är inga problem.

Och det ska vara några roliga fiskar men vad??? Ett tag tänkte på en 8-10 bluedevil, eller en lite muräna(inte och!) eller vad??

Alla förslag mottages tacksamt!!

/Joakim sthlm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då du kan ha täckglas skulle jag rekomendera att du tittar på Fairy wrases and flasher wrases! De är snälla, färggranna, kan gå i stim äter inte koraller, finns från billiga till superdyra! Enda nakdelen är att de hoppar gärna!

Latinska namn Cirrhilabrus och Paracheilinus!

Kolla på denna sida så ser du några arter!

http://www.liveaquaria.com/product/scateg.cfm?siteid=20& pCatId=1378&TopCatId=1378

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för alla svar!!! Det lutar inte LPS för det blir för krångligt men kanske en liten drake eller ett par gyltor skulle kunna vara något. Skulle det gå en tid en Pterois en tid???någon som vet. Eller en Antennarius skulle kunna vara spännande om det går att få tag på eller om någon har någoat annat förslag så ös på!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett tips när det gäller gyltorna! Alla butiker som köper från STM i England kan ta hem sånna! STM har ett mkt bra utbud av dessa gyltor! Priserna är ok för de har för det mesta fina fiskar! Men tänk på att små fiskar som passar i drakfiskmunnar kan bli mat!smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...