Gå till innehåll

500 l, Akryl med "externa" Streamers och överrinning


Dykaren

Rekommenderade inlägg

Lite skoj med Hystrixen också som sträcker sig uppåt, förgrenar sig inte som en buske som många andra gör.

Vad kan det bero på? Flöde eller lite svagt ljus, så den vill sträcka sig uppåt?

Bilden berättar faktiskt inte sanningen då jag nyligen har flyttat på Hystrixen. Men den hade ett konstigt växtsätt innan flytten också. Jag ska försöka hitta någon bild som visar den. Den växte då rejält snett åt höger i karet. Mina teorier om vad det berodde på är:

- cirkulationen som faktiskt är rätt så kraftig... streampumparna pumpar ut rätt så högt upp och lägre ner där Hystrixen satt så var det ett bra baksug.

- karet får en del naturligt solljus som kommer in från högerhållet... kan vara därför den växt ditåt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina två Dunckerocampus dactyliophorus är favoritfiskar som jag dessvärre knappt ser till dagtid. På kvällen när ljuset dimmars ner och cirkulationen sänks så kommer de dock fram och är relativt orädda.

Kass mobilbild i kvällsbelysning men ändå...

Önskar att jag photoshoppa bort jätte-borstmasken... :(

kantnal.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Häftigt med pipefish. Är skälv ute efter något liknande. Äter dom något eller är det pickande på stenen som gäller?

Jag har inte haft dem så länge ännu och dessa har jag inte sett äta ngt annat än pickande från stenarna. Doryrhamphus excisus har jag haft tidigare och dessa åt mer vanligt foder.

Snyggt! Acron högst upp på bilden är det hyacinthus eller microcladus?

Tackar, jag är ingen expert men tror på hyacinthus.

Det är ju lite så att har man bara bra ljus kan man ha högre värden och ändå få kanon färger.

Dåligt ljus och höga värden ger bajsbruna koraller dock.

Väldigt fina fiskar Hans.

Tackar, jag har inte extremt mkt ljus och mäter inte upp några höga PAR-värden. Det ser dock ut att vara tillräckligt då färger och tillväxt är helt OK. Men fosfaten ligger stadigt kring 0,15 oavsett vad jag gör. Numera oroar jag mig dock allt mindre för det utan bryr mig mer om hur korallerna reagerar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...