Gå till innehåll

André's NanoRev


Andy88

Rekommenderade inlägg

Idag har jag limmat och löddat mitt led-projekt. Fattas fortfarande 3 fäste men slängde upp de lite provisoriskt. Inget att se för tillfället. :P Man ser inte skillnaden jättetydligt på bild men lovar att de blev kanon. ;) Själv är jag supernöjd och med totalt 45w ska man kunna stoppa ner lite mer sps'er utan att oroa sig allt för mycket. :)

post-5254-14468923885106_thumb.jpg

Blev lite nytt levande i fredags som inte hunnit komma ut än. En Harlequin räka, en gobi "nematodes" och en scooter som inte riktigt vill fastna på bild. Decoran är inte ny men fick komma med på bild ändå. :)

post-5254-1446892388586_thumb.jpg

/André

post-5254-14468923884883_thumb.jpg

post-5254-14468923885296_thumb.jpg

post-5254-14468923885477_thumb.jpg

post-5254-14468923885673_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 344
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Ser bra ut André !! Då kan du snart testa ett par acros eller vad har du i tankarna ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tackar! Jag har faktiskt inte klurat ut än vad som ska finns där i mer är knappar och acans. :) Jag har en acro som jag tänkte slänga i sen som inte är allt för stor. Har du något annat färgglatt i huvudet som du tror skulle passa så tipsa gärna. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tackar! Jag har faktiskt inte klurat ut än vad som ska finns där i mer är knappar och acans. :) Jag har en acro som jag tänkte slänga i sen som inte är allt för stor. Har du något annat färgglatt i huvudet som du tror skulle passa så tipsa gärna. :)

/André

Googla på stichodactyla tapetum så kan du nog bli sugen tex.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja de är riktigt häftiga. Funderade faktiskt på beställa en sån i samband med musslorna men de blev inte av då.

/André

Du får ta chansen nästa gång istället.. Nu har du ju två kar att fylla..

Någon florrida anemon kanske kan passa , ev cool yuma mm..

Finns mycket o välja på!

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du får ta chansen nästa gång istället.. Nu har du ju två kar att fylla..

Någon florrida anemon kanske kan passa , ev cool yuma mm..

Finns mycket o välja på!

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja jag får göra det. Får hoppas de finns någon squamosa inne då med.

Har 5-6 st orangea florrida som ska flyttas och funderar på att skaffa några fler färger med. Yuma skulle man kunna ha om man hittar någon häftigt bara.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skitbra Andy!! Tveklöst kanon!

Lägger till ett tips..

Om du tar o limmar en stump Pvc rör som du målat svart runt varje lins så hade det nog sett yttligare lite bättre ut.. Hänger du med ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jo jag hänger med. Om jag inte minns fel så ska jag ha lite pvc som kan passa bra med diametern på linsen. Får hem och mäta sen.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

riktigt snyggt får du inte till det med pvc så testa

http://s.dealextreme.com/search/reflector.html?category=917&page=1

De hade också fungerat så länge reflektorerna ser bra ut på utsidan dvs inga gängor eller liknande. Ska prova med pvc i första hand så inom kort får vi se ett resultat. :)

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De hade också fungerat så länge reflektorerna ser bra ut på utsidan dvs inga gängor eller liknande. Ska prova med pvc i första hand så inom kort får vi se ett resultat. :)

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

skulle länkat till denna men men. den är för creedioder och utan gängor

http://www.dealextreme.com/p/35mm-35mm-aluminum-textured-op-reflector-for-cree-led-emitters-2-pack-14599

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

skulle länkat till denna men men. den är för creedioder och utan gängor

http://www.dealextreme.com/p/35mm-35mm-aluminum-textured-op-reflector-for-cree-led-emitters-2-pack-14599

Blir lite klumpigt med 35mm. Tanken är bara att täcka linsen så den inte syns och få lite mer finnish på bygget. Plus att ljuset inte sprider sig så man bländas.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja det har du säkert rätt i ! lägg upp lite bilder när du är färdig så man har lite fler ideer att sno

Hehe! Du får "sno" precis vad du vill. Bilder kommer antagligen imorgon om jag har rör där hemma.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...