Gå till innehåll

Förjävligt


Guest Crotalus

Rekommenderade inlägg

Guest Crotalus

Fick dåliga djur från en butik för några dagar sedan.....skrev det här på forumet om hur dom svara&så i butiken.......Sen tar Wrang bort tråden!?

Är ni kompisar eller vad?Trist att sånt här stöds på denna sida

smiley7.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns faktiskt en fördel med detta... man slipper all pajkastning,forumet skulle bli väldigt deprimerande om alla skulle ta upp dåliga erfarenheter av diverse butiker och privatpersoner. Om du ska ta upp något sådant så gör det lämpligtvis utan att nämna vilken butik det är,är folk intresserade så skickar de för det mesta ett PM och frågar dig. Visst det är surt att man gått på en nit och butiken inte verkar bry sig men då vet man ju det till nästa gång att servicen där är usel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Crotalus

Jag mailade dom dirket när jag fick hem korallen.....fick inget svar så jag mailade dom 2dagar senare......fick tillsvars att det var synd att jag var missnöjd!!!(den var full i trådalger)

Tycker att man ska ta upp sånt här på forumet med tanke på att folk ska få veta att sånt här händer....

korallen kostade bara 200kr så det är ingen big deal men det är ju själva principen&jag tycker att en handlare ska vara seriös!!

Har stor lust&nämna dom igen...men dom som vill veta får väl Pm mej som Aerie skrev.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Crotalus

En vän till mej som är ny på saltvatten var där&handlade...han bad dom plocka upp en viridis till mej&dom vet väl hur trådalger ser ut?

Jag ville även ha en clown till mitt nano men den ville dom inte sälja pga att den inte var 100%smiley32.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det är ju risken man får ta när man inte åker själv du skulle åkt tillbaka med den om du inte va nöjd eller ringt dom direkt.

det är svårt det där med levande djur ibland blir det så swen har vi haft diskutioner fram å tillbaka om dom ska nämnas eller inte å alla är väll inte eniga om det men det blir lätt att butiker bara får den negativa kretiken då som du märker så verka dom flesta ha posetiva saker att säga om denna butik.

Så det är då bestämt att man inte nämner butiksnamnen på forumet det är ju trots alt dom som sponsrar så att vi kan ha ett forum

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Crotalus

OMG...........vet inte vad jag ska säja......Ska jag åka 13mil för en korall som kostade 200kr?Jag mailade dom och trodde att vi skulle komma överens om typ lite bättre pris på nått nästa gång........Och Jimmy.....Menar du att dom ska få imunitet för att dom sponsrar denna sida??Det var bland det värsta jag hört

Urk orkar inte disskutera när fok inte förstår poängen..

PS:

Jag har därimot fått ett antal Pm av folk som tycker det e dåligt av butiken

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag mailade dom dirket när jag fick hem

korallen.....fick inget svar så jag mailade dom 2dagar

senare......fick tillsvars att det var synd att jag var

missnöjd!!!(den var full i trådalger)

Klart att de tycker att det är synd att du är missnöjd...

Har du begärt att få lämna tillbaka och de nekade?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Crotalus

[Jag skrev till dom at tjag var väldigt missnöjd med korallen pga dessa alger......Utgick ifrån att dom skulle erbjuda kompensation vilket dom gjort förut över mail när jag handlade av dom första gången!!Men den här gången svarade dom inte ens på första mailet....Lämna tillbaka är inget&tänka på med tanke på avståndet....trodde det skulle lösa sej som första gången det blev fel&att man skulle få rabatt på ny korall

Klart att de tycker att det är synd att du är missnöjd...

Har du begärt att få lämna tillbaka och de nekade?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Crotalus - Enligt konsumentlagen har du rättighet till

kompensation för din extrakostnad vid garantiärenden.

Bla så snackar jag alltid till mig typ DVD skiva, videoband etc

när jag lämnar in någon teknisk pryl på garanti...

Men man skall även ta hänsyn till varans värde.

Dvs du kan inte ta taxi 13 mil för att reklamera en penna som är

värd 50 öre och begära resekostnaden betald.

Ring och snacka med dem enligt tidigare råd. Är de seriösa så

ordnar det sig.

Tips.... börja inte med att skälla. Lönar sig aldrig att vara

otrevlig. I a f inte till en början.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Crotalus

Jag började inte med&skälla.....första tråden togs bort som jag la in igår....vilket gjorde mej lite less.........Svaret jag fick från dom var att det var synd att jag var missnöjd med korallen.....jag svara tillbaka om det var allt dom hade&säga om saken....har inte hört av dom efter det!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det väl emellertid så att man ALLTID tar en risk med allt levande som man köper i våra saltbutiker? Om alla skulle klaga offentligt om något som inte nått upp till förväntan så skulle det inte finnas en enda butik som skulle kunna rekommenderas på forumet, för det kommer alltid finnas någon som anser sig orättvist behandlad av nån handlare... Sen är inte detta forum nåt slags klotterplank för privata affärer som inte löpt så smidigt som de borde. Lös frågan med affären som det rör, går det inte så sluta handla där.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Forumet är inteskitsnack om handlare, utan attman fårsjälv lösa sina privata affärer med den som det gäller.

Hoppas att du förstår och visst jag håller med att det ÄR tråkigt då ens djur ej stämmer vad man köpt.

Ring dom å prata med dom istället. Lättare att reda ut saker och ting via telefon än att skriva något som innan kan misstolkas av andra trotts att man visste själv hur man menade

Nej VI har inga hållhakar från handlarna mer än att de är annonsörer/reklam på sidan.!

mvh

Christian Wrang

__________________________________

Admin, Wrang, Moderator, Kompis, Idiot

Ta det som ni vill men försöker göra det bästa för er alla.

Trotts att det uppkommer missuppfattningar etc ibland smiley4.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Crotalus

Jag blir shockad över erat sätt&se på saker&ting.....Dom som handlare ska väl inte lägga synbart dåliga djur i påsen för att dom vill bli av med skiten?

Struntar i detta......Ska inte handla därifrån mera ändå

Trist bara att endel stödjer sånt här

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Crotalus
jag är snarar shockad på ditt sätt å se det att skicka en kompis å handla å sen kasta ut handlaren på Sg utan att ens ha pratat med honom

Min bästa herre.....Jag skickade ingen&handla nått till mej.....Polaren ringde från butiken&undrade om jag ville ha nått.....Polaren e rätt ny innom hobbyn och hade fullt upp med sitt eget han skulle ha....Jag utgick ifrån att handlaren skulle ge mej ett algfritt djur!!!!!

Sen om du läser lite mera nogrant så ser du att jag var ikontakt med dom&jag fick inget vidare schysst svar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lös problemet med handlaren! Inte här! Och du kan bli hur chockad du vill om hur folk ser på saker o ting! Alla har vi olika uppfattningar om vad som är rätt och fel. Men EN sak som gäller här på forumet är att man löser problemet med den som det gäller och INTE gnäller här för att man gör dåliga affärer privat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...