Gå till innehåll

skummarfrågor - AM 5000 Shorty:n och baby


Nito

Rekommenderade inlägg

Jag har en AM shorty 5000

Har haft den i ca 2 veckor. Den skummar riktigt riktigt bra, jag har sammanlagt ca 1000 liter vatten så skummaren är väl lite överdimensionerad, men det är ju bara bra. Jag kan bara jämföra med Tunzeskummare o då kan jag säga att den låter lite mera än tunze'n, men det går ju att fixa i en handvändning.

Folket på RC säger att det är en tyst skummare, så jag antar att den är det om man jämför med andra än Tunze.

Har ingen erfarenhet av Deltecskummarna dock, så kan inte jämföra.

Jag är iaf mycket nöjd änsålänge.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har aldrig provat en aquacare skummare, men jag undrar om den är värd sitt pris, dom kostar ju en hel del och jag kan inte tänka mig att dom är så mycket bättre än en aquamedic eller en deltec.

Därimot är deras nitrat filter bra mycket bättre än deltec och aquamedic, även kalkreaktorn är riktigt fin.

Mvh Mikael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingen erfarenhet av AC skummare alls. Har mest bara hört bra grejer om AC, men har svårt att tro att den är såpass mycket bättre så det är värt nästan dubbla priset.

Men som sagt har ingen erfarenhet av AC mer än vad jag fått berättat för mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

jag förstår innebörden av ordet rear ;) , det jag avsåg var förståss priset, uttryckte mig kanske lite konstigt, men jag är ju från landet så...

jag såg att det blev missuppfattning, det var ju AM som reas ut av Simontorp, och jag har redan beställt en Aqua Care 1000 Venturi, så för min del är skummarfunderingarna över.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...