Gå till innehåll

för högt ca vs mjukkoraller


crille

Rekommenderade inlägg

Guest sharkbite

jag har oxå lite högt ca i mitt kar, det låg på 560 men är sakta på väg ner är på 520 nu PH 8,2 men bara KHpå 7 jag tycker att mina mjukisar drar ihop sig slemmar av och slår ut i 3-4 dagar och så håller det på det verkar inte sunt tycker jag , peltatan däremot mår förträffligt.

Jag tror att det har med ca att göra, sänker nu så sakteliga värdet så får man se vad som händer

MM

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest sharkbite

jag tillsätter strontsium och jod i min dunk för vatten påfyllnaden,den varar 8 dagar och då får korallerna enpytteliten dos varje gång den fyller på ,skivisarna är kanon likaså peltatan ,kan nämna i sammanhanget att det är framföralt en stor mjukis som drar ihop sig och slår ut hela tiden,det kan kanske vara mitt ljus, jag har inget sk.skyddglas på min armatur men den hänger 45cm över vatten ytan, kan vara det men vem vet ,saltvattenshobbyn äro outgrundlig......

MM

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest sharkbite

vi är ett gäng men jag känner inte alla på lång väg ,men jag och ett par till har ständig komtakt med varandra och åker på inköpsresor lite då och då hör gärna av dig

MM

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vi är ett gäng men jag känner inte alla på lång väg ,men jag och ett par till har ständig komtakt med varandra och åker på inköpsresor lite då och då hör gärna av dig

MM

ja det vore kul att samla ihop ett gäng o bara snacka lite till börja medsmiley4.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...