Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

1 timme sedan, Ouscazz sa:

Jag kör BP i en Deltec FR509 reaktor och driver den med en Blau 2KDC (2000L/t) på max för att få hela pelletskolumnen att röra sig tillräckligt. Funkar bra med ca 10cm pellets.

 

Har en Blau 3Kdc men den segade ihop på ett år ungefär.. rotorn låser sig i den större brickan som låser rotorn i motorblocket.. väldigt konstigt , men trist.. blir seg som tusan o stannar.. får delvis rätt på den så går den ett tag, sen händer samma sak igen.. 

 

Med vänlig hälsning, Manne 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft min snart ett år, går fortfarande bra och har blivit tystare med tiden.
Det har säkert lite med prislappen att göra, som det mesta.. det gäller att ha en i reserv.



Kan säga att reserverna har använts under en längre tid redan.. finns inte motivationen så går det på sparlåga tills något verkligen brister.. men nu ska jag förhoppningsvis ta tag i karet o få det på fötterna igen.. behöver fylla på med lite rolig fisk för att då få med familjen lite , så ökar inspirationen också ett snäpp för min egen del också..

Med vänlig hälsning, Manne
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Eftersom min Mini BK 200 har en döende pump så valde jag att köpa turboaddes mindre skummare som han hade på annons.. en BK konad 180 med en lite mindre pump.. den är enligt Royal ratad till bara 500l kar , men det ska nog inte vara något problem i mitt fall.. den är nerkommen till mig nu o isatt i sumpen efter att jag skurit bort en baffel.. förhög nivå o förlitet fack, men nu är det fixat , gick väldigt smidigt o skära bort bafflen , så nu går skummaren i karet.. fått en jäkla tråkig gegga i sanden o över den.. sen är det lite väl mycket prick på min Akilles , får hoppas den reder ut det även denna gång.. den får lite extra algblad preppade med aminosyror o omega 3/6.. insåg att jag fått förhög salthalt så jobbar på det med att plocka ut ett par liter saltvatten om dagen o låta osmosen fylla på bara.. 

 

Med vänlig hälsning, Manne 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...