Gå till innehåll

Lågt Ph och mjölkigt vatten.


sebols1

Rekommenderade inlägg

Hej jag håller på att starta upp ett mindre kar men jag har lite problem med Ph:t. Karet har bara varit igång i några dagar och alla värden ser ok ut förutom att ph ligger på7,5. Jag bor i Sthlm och vattnet i kranen är 7.5.Saltet ligger på 1.023 med 27 grader. Jag har byttvatten utan bättre resultat. Vad ska jag göra? Ska jag använda målarsoda för boosta ph:t? Vattnet är också lite mjölkigt vad kan det vara?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Salt, temp, Ca, Kh, nitrit och nitrat. Kanske inte så konstigt attdom sista två är bra med tanke på att jag bara kört i 3 dagar. Hoppas att ph kommer upp. Har beställt ph test från salifert och ska kolla om jag får ett annat värde då. Annars får jag nogbuffra med bikarbonat för att få upp ph.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om akvariet varit igång endast i 3 dagar så finns det ingen anledning att börja buffra ph. Låt akvariet få någon/några veckor på sig att komma igång. Om du inte använder en refraktometer för att kolla salthalten så ta med dig liten vatten till en Saltvattensbutik och be dom kolla det åt dig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...