Gå till innehåll

375 liters


Quirkz

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...

Detta va lite tokigt........ jag köpte min första muräna runt nyår och efter nyår så trodde jag att den hade dött och blivit upp äten av andra fiskar i akvariumet för den va helt borta. Så jag gick och köpte en ny på triton och efter ett tag blev den en till. Så när jag kommer hem idag så har tydligen den vita muränan hoppat ner i avriningen och lagt sig där och gotta. Efter vi tagit upp honom jag tjejen så tyckte jag att jag såg något mer liggande där nere så jag sa till frugan titta titta det är något där nej nej sa hon och vi spang och hämta en lampa och lyste ner ja då ligger den första muränan där och myser han har alltså varit avrinigen i 5 månader och klarat sig mager som han va så tog vi upp han gav han en halv musla. Och nu får han bara vila och bli frisk och stark igen. Som tur är så ringde jag sune här guiden och prata med han. Han kommer att ta den jag kan ej ha 3 st känns skönt att inte behöva ta bort den.....aja liten lustig sak bara som jag ville dela med er

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej hopp kan det va så om man har för lite levande sten i burken kan det va svårare då att bryta ner nitraten (no3)

Och när man kör pellets måste slangen blåsa precis utan för skummarens insug eller kan den ligga på sidan av skummarens kropp och blåsa rakt fram? Skummaren suger väl in det ändå

Med vänlig hälsning, Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok det viste jag inte men tack . Jag håller på med bio pellets för att få ner min nitrat jag har doserat 3dl pellets till 360 liter. Först hade jag 1.5 dl men efter två månader och ingen framgång öka jag . Den nya dosen har gått i två veckor och jag har samma utslag som i början frågan är ska man öka dosen kanske med 1.5 dl till ?

Ps den fösta dosen har legat i hela tiden

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...