Gå till innehåll

Maxspect mazarra Hjälp!


Majki01

Rekommenderade inlägg

Vatten volym 40*40*40

Försökt hitta info om armaturerna men lättare sagt än gjort..

Jag får en maxspect mazarra S series LED modul, 50 w om jag förstått det rätt..

Och till detta får jag power supplyn.

Upphängning A och E

Men om jag förstår det rätt så är där inget "moonlight" .. Men kanske går att dimma det till måne?

Modulen kommer med 2 indivduella dimmningsbara led kanaler ... okej?

Hur fungerar detta? är detta inbyggt så jag ställer in på armaturen i S serien?

Upphängning A och E ?? vill ju inte ha något stort och klumpigt utan litet och nätt efter som karet bara är litet.

Armaturen borde va bra nog för ett Blenny?

Kollar jag på tex drakfiskens hemsida så ser jag på S bilderna att där är ingen fläkt..

Men där jag kollar så är det fläkt med kontroll osv "orginal" ????

Mycket konstiga frågor men desto mer jag kollar desto mer förvirrad blir jag..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 58
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Hade velat ha svaren så snabbt som möjligt..

På drakfisken står det S modul

8 vita

4 royal blue

4 blue

Men på maxspects sida står det

8 vita

3 royal blue

3 blue

2 super arctnic ...

Så jag blir bara mer förvirrad desto mer jag söker på armaturerna! så blir antagligen inte denna endå!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag tolkar det så ska s modulerna gå att dimma via "controllern" som är inbyggd i modulen,

Men det går att tolka på så jäkla mycket olika sätt på alla olika sidor jag läser på.. bara massa förvirrande

Ahh! Den länken förklarade allt!

Dom går att dimmmma! på s modulen och kylning ingår ! perfekt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt, dimma går de nog att göra men inte styra, som jag tolkar det så kan du ställa in ljusstyrka på kanalen men den kan inte ändra ljusstyrka via programerat program utan bara manuellt. Vilket jag tror betyder att du inte kan använda den blå serien som både månljus och fullstarkt blåljus på dagarna utan att du manuellt måste ställa om det varje morgon och kväll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt, dimma går de nog att göra men inte styra, som jag tolkar det så kan du ställa in ljusstyrka på kanalen men den kan inte ändra ljusstyrka via programerat program utan bara manuellt. Vilket jag tror betyder att du inte kan använda den blå serien som både månljus och fullstarkt blåljus på dagarna utan att du manuellt måste ställa om det varje morgon och kväll.

Om jag tolkar manualen rätt så går det att starta dom på en procent och stänga av dom på en procent via "timern" och samtidigt som man stänger av den blåa på 100 procent kan man ställa in att den går igång på 1 procent då blir det ju endå samma sak som jag kör med en vanlig maxspect . blå går igång efter ett tag vita. vita stängs av efter ett tag blåa. då går blåa på igen fast med 1 procent!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns visst lite olika bud om LED sammansättningen på S-series. Jag får kolla upp det och återkomma med definitivt besked snarast möjligt.

I och med att det finns många valmöjligheter är det svårt att presentera den produkten på ett enkelt och entydigt sätt... och det ser därför lite olika ut på olika websidor om vad som ingår osv.

Du behöver i alla fall 1 Power Supply unit. 1 Power supply unit kan driva 2 moduler men eftersom du bara ska ha en modul så räcker det ju bra med 1 Power supply unit. Hos Drakfisken ingår den, hos Triton får du beställa både LED modul och Power supply unit men priset blir ungefär det samma ändå.

Fläkt och temperaturstyrning ingår men man välja att inte montera fläkten.

Inställningar sker direkt på armaturen... inga trådlösa finesser

S-series har två LED kanaler som är programmera och dimmbara. Det fungerar så att du sätter upp till 4 punkter per kanal och dygn. En bild över detta och tysk text hittar du här

http://www.aquarioom.de/#/photoperiode-s/3908240

Hoppas den förklarar lite i alla fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

KANON med så fina svar!!!!!!

Jag va inne på P modulen men känns faktiskt lite onödigt när man ska ha en modul till ett Aqua medic blenny kar med främre del på 40*40*40!

Oj nu kom en annan fråga.. S modulen har 50w någon kunnig på den fronten borde bli bra nog för karet eller jag ska ta en p modul endå?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som Hans sa

"Du behöver i alla fall 1 Power Supply unit. 1 Power supply unit kan driva 2 moduler men eftersom du bara ska ha en modul så räcker det ju bra med 1 Power supply unit. Hos Drakfisken ingår den, hos Triton får du beställa både LED modul och Power supply unit men priset blir ungefär det samma ändå."

S

Drakfisken 3000:-

Triton 2495+450:-

Alltså 55kr..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du klarar dig sannolikt alldeles utmrkt med 1 modul, djup-penetrationen verkar inte vara något som helst problem, dessutom är linserna utbytbara om du vill ha smalare eller bredare spridning.

Alla LED chips är lätt utbytbara P&S serien sinsemellan (undantag 5W XLM kanalen på P serien)med snap in och en liten skruv

Dessa finns som tillbehör

Här är bestyckningen av nuvarande S-serie

Cree XPE Cool White 8000K 3w 1A

Cree XPE Royal Blue 460nm 3w 1A

Cree XPE Blue 480nm 3w 1A

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...