Gå till innehåll

Heskes Deltec


Heske

Rekommenderade inlägg

  • Svar 249
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Visst gör det :) Va lite lagom orolig igår, jäkligt skönt det va i onödan!!

Det blir en grön BTA som jag ska köpa av André i Hässleholm. Vet dock inte vad förkortningen BTA står för... Här är en bild på den iaf.

attachment.php?attachmentid=69067&d=1325609841&thumb=1

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

oooh den ser fin ut om det är den på bilden? =) se till o säkra pumpar osv innan du stoppar ner den bara så att den inte fastnar :P en död anemon är ingen rolig historia.. kan slå ut hela karet. Men fantastiska djur om man lyckas bra med dom! :) o BTA är fina relativt lätta och tåliga :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är den på bilden. Hoppas den är lika fin på riktigt också. Båda mina cirk.pumpar sitter en bra bit upp på glaset utan nån hög sten i närheten så tror nog det ska gå bra...

Nä, dom tar väl i princip allt annat levande med sig också isf, förutom clownerna då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Precis som Oscar skriver så har den varit uppe på glaset och klättrat men när den väl hittade min egentillverkade sten så blev den kvar där. :) Trivs den inte där du ställer den i karet så kommer den ganska så omgående att vandra iväg. Håll lite koll de första timmarna och skulle den sticka så ta tag i att säkra pumparna.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag matar inte mina anemoner aktivt, det sköter clownerna om rätt så bra faktiskt. :)

Jag har ett foder som heter Angel Formula tror jag, ett frysfoder som ska vara utvecklat för kejsare och lite större fiskar och detta har jag någon gång delat upp och matat med, då har clownerna tagit en bit i munnen och sen dykt ner i anemonen och gosat in sig ordentligt. Ser riktigt kul och intressant ut. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag matar inte mina anemoner aktivt, det sköter clownerna om rätt så bra faktiskt. :)

Jag har ett foder som heter Angel Formula tror jag, ett frysfoder som ska vara utvecklat för kejsare och lite större fiskar och detta har jag någon gång delat upp och matat med, då har clownerna tagit en bit i munnen och sen dykt ner i anemonen och gosat in sig ordentligt. Ser riktigt kul och intressant ut. :)

Det hade varit kul och se :) men tror inte mina clowner hade haft en chans om jag hade stoppat ner något sånt. Mina paletter är alldeles för vilda när det gäller mat för att clownerna ska våga sig fram...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sitter här och funderar på vad som ska inhandlas när nästa löning kommer... Är riktigt sugen på och skaffa nån sjöborre och kanske nån sjöstjärna, va tror ni om det?

Funderar också lite på om man vågar börja stoppa i mer fisk än? Sa visserligen att jag skulle ha tålamod och vänta lite längre, men min cromis ser så ensam ut och vill nog ha några kompisar...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Idag var jag i Hässleholm och fyndade lite grann. Va först hos André(Andy88) och införskaffade en fin grön BTA. Sen åkte jag vidare till Robin(Robbyn) där jag fick med mig ett Kenyaträd och en annan mjukkorall som jag just nu glömt namnet på...

Så fort anemonen kommit på plats fick den en räka som den tacksamt tog emot. Efter en stund hittade mina clowner anemonen och just nu är det fullt krig om vem som får vara där. Den minsta av mina orangea clowner är den som är mest mobbad. Men det är bara dom två största som får vara i anemonen.

Kenyaträdet har inte riktigt kommit till rätta, men den andra korallen verkar stortrivas och släppte ut sina "armar" nästan direkt:)

Passade även på och fästa min rosa hysterix och nån flakväxande variant jag fick av Jimmy(Laggeman) när jag va där och hälsa på, när jag ändå va nere och rotade i karet.

Som vanligt så gör inte bilderna verkligheten rättvisa, men bättre än så här blir det inte just nu.

post-6576-14468925131163_thumb.jpg

post-6576-14468925131353_thumb.jpg

post-6576-14468925130582_thumb.jpg

post-6576-14468925130783_thumb.jpg

post-6576-14468925130971_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser jätte trevligt ut oscar! :D Sarcophytonen där på bild nr2 är en rolig trevlig korall som växer fort delar sig lätt och är vacker att titta på! Den lilla clownen som du beskriver som mobbad kommer säkert att välja att flytta in i den istället för anemonen ska du se! :) Gillar Calustrean där oxå på den sista bilden. Kommer bli ett vackert kar det här! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser jätte trevligt ut oscar! :D Sarcophytonen där på bild nr2 är en rolig trevlig korall som växer fort delar sig lätt och är vacker att titta på! Den lilla clownen som du beskriver som mobbad kommer säkert att välja att flytta in i den istället för anemonen ska du se! :) Gillar Calustrean där oxå på den sista bilden. Kommer bli ett vackert kar det här! :)

Det låter ju trevligt:) Calustrean, är det den som kallas candycane? Tack, det är det jag hoppas på!

ser fint ut! :)

om du vill ha något som liknar en anemon som den lilla clownen kan bo i så finns t.ex Euphyllior och Rhodactis-skivanemoner.

Tack, euphyllia har jag två mindre men dom har inte clownerna visat något intresse för. Får kolla upp rhodactis, tycker lite synd om honom, han får inte ens komma i närheten av dom andra...

Va tror ni om och stoppa ner lite fisk nu? Är sugen på några fler cromis och en sjöborre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Va idag och besökte Kent och hans trevliga kollegor på Zoogiganten. Fick med en räka hem för och ta hand om mina glasrosor, va en pepparmintsräka om jag inte minns fel. Någon som kan rätta mig om jag har fel? Va har den för latiskt namn isf? Det blev även några Cromis Viridis som jag gått och varit sugen på ett tag nu.

post-6576-14468925152172_thumb.jpg

post-6576-14468925152354_thumb.jpg

Ändrat av Heske
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...