Gå till innehåll

Tipps om bra silikat filter


wrang

Rekommenderade inlägg

Jag köpte en "osmose nachfilter silikat" (bestn:r 8410506) på Westaqua i Tyskland som verkar vara mycket bra. Däremot när jag lagt ordern visade det sig att de inte sände per efterkrav utomlands så jag fick girera pengar i förskott.

Order 4/3 leverans 29/3 - inte så roligt. Men filtret verkar helt OK så en annan leverantör...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla med Bengan på Marinakvariet, jag köpte en Aquatic Nature osmos av honnom med silikat filter på, man kan köpa silikat filtret löst. mina kiselalger försvann på en vecka så det funka bra för mig i allafall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 12 år senare...

Hej,

Jag undrar, finns det osmosanläggningar som man inte måste montera permanent? Vi har varken så mycket plats i badrummet eller i köket att kunna ha det. Finns det möjligheter att montera någon slags outlet så att man kan sätta dit osmosanläggningen vid behov?
Tusen tack för hjälpen!
 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Jag undrar, finns det osmosanläggningar som man inte måste montera permanent? Vi har varken så mycket plats i badrummet eller i köket att kunna ha det. Finns det möjligheter att montera någon slags outlet så att man kan sätta dit osmosanläggningen vid behov?

Tusen tack för hjälpen!

 

Med en https://shop.foretagsakvarium.se/product/osmos-koppling-till-kran kan du skruva av och på osmosanläggningen på t ex duschblandaren eller anslutningen till tvättmaskin på kranen om du har sån... Obs att gängorna kan ev. skilja lite mellan olika blandare så dubbelkolla innan.

Jag fick skruva dit en gängadapter/övergångskoppling för att min skulle passa.

 

 

Sent using Jedi mind trick.

 

 

 

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...