Gå till innehåll

kan inte ladda upp bilder


Rekommenderade inlägg

  • Svar 55
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

  • 2 veckor senare...

Helt galet, verkar som forumet retas lite med mig... Bad en kollega skapa en användare och testa att posta en bild, han fick fel när han skulle ladda upp en bild, så jag skapade en ny testanvändare, glad i hågen trodde jag att jag skulle få fel, men tji fick jag... Jag kan ladda upp bilder perfekt, lite lätt frustrerande när man inte kan återskapa problemet själv... Så svårt att felsöka när man inte kan göra testerna själv...

Och om andra använder användare som jag skapat så kan de ladda upp bilder, och jag verkar kunna ladda upp bilder med konton vars ägare inte kan ladda upp bilder... Galet

Konfys teknikadmin...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
error 500 [iOErrorEvent type=ioError" bubbles=false cancelable=false eventPhase=2 text="Error #2038]

Där är felmeddelandet!

Får samma felmeddelande som Seahorse. Kan inte heller lägga upp bilder via Tapatalk. Lånar gärna ut min användare till någon Admin som kanske vill logga in och ta sig en kik.

Eller så kanske jag också kan få låna en Testanvändare för att se om det är där problemet ligger?

/ Jesper

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Jesper, jag ska skriva ihop ett databas-script som kopierar över dina uppgifter till den nya användaren och sen slår ihop användarna, måste göras såhär omständigt för att både få nyttan av att få nyttan av att den nya användaren kan posta bilder, samtidigt som att du/ni ska slippa skriva om alla uppgifter igen, återkommer när det är klart, men de som har problem kan ju skriva till mig på PM, så försöker jag fixa det åt er alla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Jesper, jag ska skriva ihop ett databas-script som kopierar över dina uppgifter till den nya användaren och sen slår ihop användarna, måste göras såhär omständigt för att både få nyttan av att få nyttan av att den nya användaren kan posta bilder, samtidigt som att du/ni ska slippa skriva om alla uppgifter igen, återkommer när det är klart, men de som har problem kan ju skriva till mig på PM, så försöker jag fixa det åt er alla.

Stort tack för hjälpen och alla snabba svar. Uppskattas verkligen! :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

[ATTACH=CONFIG]81406[/ATTACH] Var tvungen att pröva min användare igen och helt magiskt nog så kan jag nu ladda upp en bild :ler: Vet inte om något är ändrat men härligt att det äntligen fungerar. Stort tack Jani! Antar att du fixat till något ;-) / Jesper
Tyvärr Jesper, tror felet är kvar på din ursprungliga användare, testa att ladda upp en bild som du inte laddat upp med den andra användaren med din originalanvändare, så tror jag det inte funkar, har lurat mig en gång tidigare... vBulletin är såpass smart att ser den en bild som redan laddats upp laddas upp igen så länkar den till den första bilden för att spara utrymme, lurigt värre när man trodde man fixat det ;)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tyvärr Jesper, tror felet är kvar på din ursprungliga användare, testa att ladda upp en bild som du inte laddat upp med den andra användaren med din originalanvändare, så tror jag det inte funkar, har lurat mig en gång tidigare... vBulletin är såpass smart att ser den en bild som redan laddats upp laddas upp igen så länkar den till den första bilden för att spara utrymme, lurigt värre när man trodde man fixat det ;)

Ahaaa, typiskt. Där tog jag ut segern i förskott ordentligt ;-)

Du har helt rätt, går inte att ladda upp bilder med originalanvändare.

Hojta till om det är något jag kan hjälpa till med för att få det att fungera.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Jesper, jag ska skriva ihop ett databas-script som kopierar över dina uppgifter till den nya användaren och sen slår ihop användarna, måste göras såhär omständigt för att både få nyttan av att få nyttan av att den nya användaren kan posta bilder, samtidigt som att du/ni ska slippa skriva om alla uppgifter igen, återkommer när det är klart, men de som har problem kan ju skriva till mig på PM, så försöker jag fixa det åt er alla.

Finns en klar funktion i admincp att slå ihop 2 användare

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du problem också Fredrik? Jag väntar på att Jesper ska testa om han kan posta bilder med den nya användaren fortfarande när jag kopierat över hans uppgifter, och att allt funkar som väntat, var 3 tabeller som var tvungna att kopieras, så blev ca 140 raders databasfråga man fick skriva ihop... Förhoppningsvis funkar det så jag kan göra det för alla, det är rätt många steg som måste göras, och dem rätt för varje användare men det är ju inte acceptabelt att en del har dessa problem... Det vorde ju intressant att se om någon som blev medlem efter Maj-Juni har problemet? För om det fortfarande dyker upp hos nya användare kan det ju vara värt att scripta det helt så man bara behöver köra ett kommando.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag slagit ihop användarna Jesper, så nu kan du testa att ladda upp en ny bild med din riktiga användare, logga ut och in om du var inloggad som Joppsson för säkerhets skull så att det inte blir nåt strul med användarid:erana...

Om allt nu funkar så tar jag hand om dig näst Fredrik, ikväll sannolikt..

Status: det jag kan se med Joppssons flytt var att hans antal inlägg har fördubblats, det var nåt jag kom redan innan, men då jag inte har tillgång till databasen direkt här på jobbet så får det vara så, kanske fixar till det ikväll, men ändrar min databasfråga så inte det uppkommer i framtida användare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...