Gå till innehåll

Giftigt, Vilka symtomer? Stack mig med sprutan.


Rekommenderade inlägg

Gott att det går åt rätt håll, dock ger väl inte just denna tråd särskilt mycket information.

Bättre referera till:, (eller till originaltråden på RC.)

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?7937-Varning-Zoanthids-are-they-toxic

Kanske skulle jag skrivit det med men självklart följde dom upp länkar som fanns angivna i dena tråd

MVH/Glenn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 52
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Med metallsmak i munnen och muskelpåverkan också, då är det nog klart läge att skylla på knapparna. Vilket inte innebär att det är fel att titta efter alternativa förklaringar, är det nån gång det går åt h-e i sjukvården är det ju när man bestämmer sig tidigt för en diagnos och sen kör fast i det spåret. Vilket sen påverkan, om vi nu håller knapparna som ansvariga, har med kanylen att göra eller om det beror på hudkontakt med vatten eller inandning av aerosol, det lär väl inte bli så lätt att klara ut. Är väl bara att igen konstatera att de där små rackarna skall man vara rejält försiktig med.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är synd att knappar ska vara såhär pass farliga, dom är ju så fina!

Ska jag fragga mina blir det nog både handskar som går upp till axlarna, glasögon och gasmask!

Är det någon som vet ifall någon har dött av att ha fått i sig giftet från just knappar? Jag vet att jag läst om att någons hund dött efter att ha luktat på knappar när ägaren fraggade dom men gick för att ta ett samtal och då passade hunden på.

Hoppas du blir bra snart igen Glenn! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...