Gå till innehåll

André's 540 Rev


Andy88

Rekommenderade inlägg

  • Svar 325
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Gjorde ett litet vb nu ikväll för att testa bafflen. Det fungerade som planerat så nu slipper jag stänga något i karet vid vb. Inte ens osmolatorn. :)

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ett stort steg för mänskligheten .. Eller för Andy iaf ;):):) kul att det funkade bra!

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett stort steg för mänskligheten .. Eller för Andy iaf ;):):) kul att det funkade bra!

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hehe. Det ska bli skönt och slippa allt runt omkring när man gör vb. Allt för att spara moment och tid. :)

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du har förmycket fritid nu.. Det är bara så :):):)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja nu har jag egentligen all tid i världen. :) eller till nästa vecka. Då rivs köket här hemma innan de nya kommer.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan blennyt stå kvar under renoveringen ?

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Ja de kan stå kvar. Man får bara ta det lite försiktigt så man inte stöter emot.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Senaste inköpen.

Fick nys om en ny sändning förra veckan hos den lokala handlaren.

Blev ett besök idag och en mandarinhane samt hona fick följa med hem. Än så länge verkar det trivas ihop och mat bland stenen ska inte vara några problem. :)

Några trevliga knappar fick också följa med hem. Känner inte igen dem så tror inte att jag sett sådana förr. :/

Fyllde även på min städpatrull både till visningskaret och fraggtanken.

post-5254-14468928061888_thumb.jpg

/André

post-5254-14468928060782_thumb.jpg

post-5254-14468928061576_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft lite otur med knappar tidigare men nu hoppas jag på att de ska gå bättre så de sprider sig. :)

/André

Har dom tynat bort.. Eller blivit uppätna av något innan ? , jag har också oflyt med vissa sorter som absolut inte vill växa.. Tror inte man kan matcha allas behov i ett vanlig kar..

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har dom tynat bort.. Eller blivit uppätna av något innan ? , jag har också oflyt med vissa sorter som absolut inte vill växa.. Tror inte man kan matcha allas behov i ett vanlig kar..

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

I 375an växte de på bra till en början sen tynade de bort. Såg aldrig någon som tuggade på dem. Efter uppgraderingen verkar de trivas och växer i ganska bra tempo. Vissa mer än andra. :)

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan vara en brist i spårämnen som gör att vissa stannar.. Omöjligt o veta.. Men vet absolut att färgen kan tveklöst påverkas av ämnena..

Mvh manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Det tvivlar jag inte alls på. Just nu har jag 3 olika salt och kör med för att få lite av varje. Tänkte göra det ett tag nu och flyter allt på så tänker jag fortsätta med den metoden.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkiga nyheter. Min crocea har kastat in handduken och orsaken är oklar. Nu har jag bara min derasa kvar vilket var min första mussla.

Lite mer positivt är att mina mandariner fortfarande trivs och simmar glatt runt och pickar i sig smådjur.

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Den hade passar hemma hos mig också...

Vackert!

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det är klart den hade. :) jag hör av mig om 5 år när den är för stor för mig. :P

/André

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En kirurg i miniformat inhandlades igår. Det är en segelfenskirurg och tanken är att han ska beta av algerna i fraggtanken. :) Hoppas att jag kan hålla honom ett bra tag där nere innan han behöver större hem. Ska se om jag kan ordna en bild.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...