Gå till innehåll

André's 540 Rev


Andy88

Rekommenderade inlägg

Det blir riktigt snyggt! Bra jobbat båda två. Det ska bli skoj att se när allt flyttas över. :)

Mvh Daniel.

Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk

Snyggt och stillrent. Det gillar jag. Lycka till med starten!
Det ser riktigt bra ut Andy! Tar "lite" tid att få till ett nytt kar som man vill ha det..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tack allihopa. Jag har hållt på som en dåre denna helgen och har fortfarande mer kvar. Idag hoppas jag att allt blir klart så jag kan förbereda inför flytten nästa helg. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 325
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tack för snabba svar. 20mm låter väldigt mycket men frågan är hur mycket de trycks ihop av typ 700kg. Vill helst inte att de blir mer är 1cm när karet är fyllt.

/André

Tycker du ska ha 10mm , frågan är var du hittar det.. Lite smidigt.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har köpt 10mm på Fellessons bygg i Växjö. (Kombineras med besök i Gemla).

Jag skulle också kunna tänka mig att åka ut till Öspab vid Röinge och titta på skyddsfilten man lägger under dammduk. Den har jag funderat på att använda till mindre akvarier. Kanske, kanske kan den finnas på Citygross också.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker du ska ha 10mm , frågan är var du hittar det.. Lite smidigt.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kollade på Finja betongs hemsida. De har 10mm och återförsäljare till dem är XL-bygg och Woody. Tror inte någon av dem har öppet nu men annars får Kikki fixa de i veckan.

Liggunderlag skulle kunna fungera, ska ha de i åtanke om jag inte hittar något annat.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har köpt 10mm på Fellessons bygg i Växjö. (Kombineras med besök i Gemla).

Jag skulle också kunna tänka mig att åka ut till Öspab vid Röinge och titta på skyddsfilten man lägger under dammduk. Den har jag funderat på att använda till mindre akvarier. Kanske, kanske kan den finnas på Citygross också.

Det hade varit ett bra alternativ om tiden funnits. ;) Men Öspab var de, får kika på det också. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gott! Ett steg närmre!

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jepps. I och med att jag inte visste vad för något och vilken tjocklek de skulle bli så kunde jag inte kapa rören. Tråkigt om det blivit för kort. :/

Men nu är kvällen räddad. :)

/André

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?ohnoyu

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jepps. I och med att jag inte visste vad för något och vilken tjocklek de skulle bli så kunde jag inte kapa rören. Tråkigt om det blivit för kort. :/

Men nu är kvällen räddad. :)

/André

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?ohnoyu

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ta det nu lugnt med rördragningen så du får allt rätt från början, annars så räcker väl inte delarna skulle jag gissa.. Dvs tänk nu efter innan det limmas.. Inte efter..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta det nu lugnt med rördragningen så du får allt rätt från början, annars så räcker väl inte delarna skulle jag gissa.. Dvs tänk nu efter innan det limmas.. Inte efter..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Haha! Nej allt är draget som de ska och inget är limmat än. Så som det ser ut nu så ska allt fungera. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Passar på att uppdatera lite snabbt här inne.

Igår började André riva sitt 375L för att kunna sätta det nya på plats. Jag (Kikki) hjälpte André i den mån jag kunde. 540karet är på plats och det står nu igång med skummare och UVC filter. Även MP40 är i. Sumpen är inte igång ännu.

Han har satt i de tre revpelarna som ska vara i + annan lös sten som ska vara där. Även sanden är i karet och vi väntar nu på att vattnet ska bli klart.

Omsosfiltret har gått varmt både hela dagen igår och inatt. André har blandat en hel del nytt saltvatten.

Tyvärr såg jag imorse att vår Centropyge loricula, elddvärgkejsaren, hade dött. Tråkigt med en sådan riktigt fin fisk!

Även vår Zebrasoma flavescens, gula kirurgen, är lite halvtaskig, så vi får hoppas på att han överlever! Annars ser allting ut att må bra.

Vi har två extra akvarier här hemma, ett på 220L där allt det "viktiga" finns, såsom alla koraller, fiskar och de andra djuren.

I det andra lilla på 130L finns all sten.

Mer uppdatering kommer, förhoppninsgvis med bilder!

// Kikki

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är "nästan" hela systemet igång. De som återstår är ballingen och ställa in osmolatorn. Det är fortfarande lite grumligt i vattnet med det blir mer och mer klart för varje minut. :)

Dödsfallen är än så länge bara de två firrar som nämns ovan. Inga koraller. En del surar dock fortfarande så än kan man inte pusta ut.

post-5254-14468926471732_thumb.jpg

/André

post-5254-14468926468506_thumb.jpg

post-5254-14468926468749_thumb.jpg

post-5254-14468926468979_thumb.jpg

post-5254-14468926469208_thumb.jpg

post-5254-14468926469423_thumb.jpg

post-5254-14468926469643_thumb.jpg

post-5254-14468926469892_thumb.jpg

post-5254-14468926470124_thumb.jpg

post-5254-14468926470373_thumb.jpg

post-5254-14468926470611_thumb.jpg

post-5254-14468926470854_thumb.jpg

post-5254-14468926471067_thumb.jpg

post-5254-14468926471275_thumb.jpg

post-5254-14468926471492_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt snyggt! Nu har korallerna bra med plats att växa på plus du har plats att stoppa i nya :). Jag gillar korallen du har längst fram till höger. Den som är på bild 12. Den verkar riktigt stor också :). Vilken fin ordning du har i skåpet. Snyggt!

Det ska bli skoj att se det växa i karet. :)

Mvh Daniel.

Skickat från min Galaxy S3 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...