Gå till innehåll

Pumpar till zeomatic 2.2l


hansson_1985

Rekommenderade inlägg

Hej!

Nu är ja på gång att starta upp zeovit till mitt kar på 600L.

Jag ha fått hem min zeomatic med 2 pumpar. En Syncra 2.0 på 2150L/h som jag tror ska agera cirkulation i reaktorn.

Den andra pumpen är en Syncra 2.5 på 2400L/h som ska röra om zeoliten.

Känns det inte för stort med en pump på 2150 l (32w) för cirkulation? Jag har en annan Syncra på 800 L/h hemma, skulle den passa bättre tror ni?

(silence värkar vara en Syncra pump

Hjälp!

Mvh Johan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick med en syncra 2.5 och en syncra 1.0 ( 959l/h ) till min. Kolla så dom inte skickat med fel pump...

Är Syncra 1.0 på 800 L/h? Nu sitter det en tunze silence på 800L\h som fixar cirkulationen.

Orkar din Syncra 2.5 lyfta upp din sten? Min gör inte det iallafall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Syncra 1.0 ska ge 959 l/h enligt kartongen. Spelar ingen roll vilken pump du kör så länge du har rätt flöde igenom reaktorn.

Den stora pumpen lyfter inte stenen, men rensar den tillräckligt, tror det kommer bli ännu bättre när jag byter till mindre sten...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 månader senare...
  • 1 år senare...

Det går att ha en lite kraftigare pump på blåssidan. Behöver ju inte röra runt alla stenarna med nog tycker jag att det blir tillräckligt rörelse för att mulmet ska lossa. Hört av många som säger att det inte fungerar med automatiskt till zeostenen, men jag är helnöjd med mitt resultat på samma modell ni pratar om. KANON!!

Mvh Boman

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...