Gå till innehåll

Jag börjar faktisk bli lite rädd


Rekommenderade inlägg

Jag har prövat med kirurghandskar och gummiband över handleden. Gummibandet tätade förvånansvärt nog. Handsken gick sönder en gång men det var bara ett halvt finger som blev vått.

Jag kör likadant, funkar bra. Skulle funka ännu bättre om jag rakade bort allt hår på handlederna ;-)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skall vi prata akvarium och handskar så finns det ju skäl till handskar även om det så bara är guppy man har. Infektion med Mycobacterium marinum, akvariegranulom/fisktuberkulos är inte så kul och risken finns om man rotar i akvarium med småsår på händerna. Givetvis är det bättre med långa handskar typ veterinär om man skall skydda sig är det ju ingen poäng om det går ner vatten i handskarna. Fast inte använder jag några handskar inte men man kan väl ändå köra det vanliga att gör inte som jag gör utan som jag säger.

Fisktuberkolos är inte så farligt bara sår som inte läker

dvs ingen smärta

Läkemedel ...... Clacid

personligen tycker jag det är överabetat ..... vårtmedel fungerar ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vårtmedel?? Silverklorid eller lapis? använder jag då jag har klokapsel öppen (klobrott eller dyligt) men funkar det i så fall funkar väteperoxid också;)

Dock är de två förstnämnda mycket färgande - så här såg jag ut för några veckor sedan

post-6905-1446892624392_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...