Gå till innehåll

Var skaffar man väteperoxid?


Nizztos

Rekommenderade inlägg

En del färgbutiker har, dom har det nånstans bakom kassorna, så man får be om det.. det brukar vara mer koncentrerat än 3%, 17% eller 34%, så man får vara lite försiktig. Vad ska du ha det till? vet inte hur pass rent det är heller, stabiliseringsmedel tror jag det innehåller ändå, men jag använder det bara för att desinficera saker och jag sköljer det efteråt...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

@DaTrucka

Ahh, där ser man.

Får ta och dubbelkolla vad som verkligen fanns i apotekets flaska då.

Får även kolla med de som använder (typiskt jänkare) och se vad deras innehåller.

Tack för infon!

@Benighted

Algbekämpning. Ännu ej bestämt om i karet eller utanför. Om det skall göras i karet så vill jag ha det så rent som det bara går.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

OT:

Googla på "väteproxid skoghall" (både text och bilder) så hittar ni en del intressant om kraften i soppan.

Dock är det lite andra koncentrationer och mängder, men ändå.

Det vi kan köpa som privatpersoner är dock inte i närheten.

Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Lasse sa:

Här är ett jag använder till mina oxydatorer - 6 %. Han skickar max 1 liter åt gången.

MVH Lasse

Tack Lasse!

Det blir nog bra att beställa där om inte frakten är helt orimlig.

DaTrucka sa:
OT:

Googla på "väteproxid skoghall" (både text och bilder) så hittar ni en del intressant om kraften i soppan.

Dock är det lite andra koncentrationer och mängder, men ändå.

Det vi kan köpa som privatpersoner är dock inte i närheten.

Skickat via aJ Fån 4S med Tapatalk.

Finns ju ett skäl att man inte får handla de starkare koncentrationerna som privatperson. Hände en hel del olyckor förr när det fortfarande var möjligt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är det för algbekämpning du skall använda det?

Här är ett annat som jag inte provat i saltvatten men som bygger på samma princip. inget farligt men får provas försiktigt eftersom det också arbetar med fria radikaler.

Har användt detta i dammen utanför jobbet med bra resultat

En typ av fast väteperoxid. Kolumn 2 i mitten - bruksanvisning

MVH lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

makab har 35 %.

Dock så tror jag frakten går som "farlig transport, en liten extra kostnad om jag minns rätt.

Vet inte om jag har lust att leka med 35%. Speciellt med tanke på att jag ändå skall spä ut den rätt ordentligt om den är 3%.

Är det för algbekämpning du skall använda det?

Här är ett annat som jag inte provat i saltvatten men som bygger på samma princip. inget farligt men får provas försiktigt eftersom det också arbetar med fria radikaler.

Har användt detta i dammen utanför jobbet med bra resultat

En typ av fast väteperoxid. Kolumn 2 i mitten - bruksanvisning

MVH lasse

Alger och slime, ja. Håller på att väcka liv i mitt gamla kar som stått i träda en längre tid. Tänkte att innan jag stoppar in fisk/mer koraller så skulle jag bli av med oönskade saker som alger (inte så mycket), slime (inte jättemycket och just nu sprider det sig inte) samt glasrosor (MASSOR).

Tänkte prova väteperoxid för de två första då det tydligen fungerar bra, framförallt om man behandlar utanför karet. Tänkte nog vara lat och prova i karet först.

Tror jag håller mig till flytande då det är där det finns erfarenhet. Är inte så progresiv att jag testar nya saker själv :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...