Gå till innehåll

Yodelkings 30L Aquatic Nature Cocoon 3.


Yodelking

Rekommenderade inlägg

Det är väl dags att starta upp en tråd för detta karet också. Köpte Laggemans gamla Cocoon för 4 månader sedan.

Tanken var att ha det som ett rent fraggkar, för att rensa upp botten av mitt Percula 120 där det står fraggar överallt i sanden.

Ganska snart ändrades det, så jag byggde ett litet rev för att ha en liten fisk och två Sexy Shrimps och lite eremiter.

Fisken har jag ännu inte lyckats att hitta, men skam den som ger sig.

Karet är ett Aquatic Nature Cocoon 3 på 30 liter med måtten är 30x30x35cm.

Hang-on filter, en Aqua-El doppvärmare på 25W och en Koralia Nano.

LED-belysning på en kylfläns me 13x3W Cree på 700mA.

Ofta tar jag bytesvattnet från Perculat och häller i mitt Cocoon. Förvånande nog så är polyperna ute på visa stenkoraller som håller dem inne i Perculat. Undrar lite om det beror på någon fisk, vattenflöde eller belysning...

Helbild på karet. Karet är extremt fyllt av småkryp, så det har tagit emot att putsa rutorna när alla kryp sitter där. Därav går det knappt att se in i karet, som synes på bilden. :)

post-4653-1446892685998_thumb.jpg

En liten mini-carpet. Gömmer tyvärr sig lite i stenen. Sexy Shrimpen poserar vackert i hörnan...

post-4653-14468926860287_thumb.jpg

En Maxi mini anemon

post-4653-14468926860539_thumb.jpg

En Scolymia som direkt blev attackerad av min dvärgkejsare när den var i stora karet. Blev förvånad då den inte äter av de andra korallerna som jag har.

post-4653-14468926860935_thumb.jpg

Acropora

post-4653-14468926861171_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte så mycket som smutsar ner mer än matningen. Mitt hangon-filter tar en del, sen byter jag ca 40% vatten. Men jag tar ofta bytesvattnet från det stora karet. Har faktiskt aldrig mätat något värde i detta karet då jag tar så mycket vatten från stora karet varje vecka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 månader senare...
  • 5 månader senare...
  • 3 månader senare...
Får du inte plats med anemonerna så har jag nog plats här.. ;)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Anemonerna är redan bortbytta... Tyvärr överlevde inte den ena när jag "smekte" bort den från bakgrunden under ett tvåtimmarspass...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...