Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Hej!

I samband med att jag flyttar tänkte jag passa på att skaffa ett nytt kar (man måste ju passa på när man har chansen :) ).

Jag tänkte måttbeställa ett kar på 60x60x60cm från Majornas glas(om jag minns rätt) i Göteborg.

Karets inriktning är sjöhästar, kommer antagligen ta sin tid innan de hittar hem till mig. Men det är i alla fall målet med detta kar.

Teknik:

Skummare: Deltec MCE600

Belysning: Maxspect Razor 16000k, 120w.

Deltec UV-C 10w.

Doppvärmare...

Kylare till sommaren om det behövs i huset jag flyttar till.

Mina problem är just nu hur jag ska få tag på en passande möbel. Jag vågar inte göra det själv, så mycket kan jag säga.

Har funderingar på ett köksskåp från Ikea. (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99867403/)

Skulle det funka om man förstärker skåpet?

Angående belysningen, kommer det bli för mycket?

Har jag missat något viktigt teknikväg?

Hälsningar, Martin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej Martin.

Att köpa en IKEA-möbel och förstärka upp den är det flera som gjort, jag tror till och med att du kan hitta exempel ifall du söker lite i forumet.

Som jag förstått det så ska man kunna dimma ljuset en aning på dessa ramper, då gör det ju inget ifall man köper en som är något överdimensionerad till karet, men jag tror inte denna är det.

Övrig teknik som kan vara bra är cirkulationspump i karet, även om sjöhästar inte ska ha allt för mycket av den varan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Har hittat min bänk nu! Rensade ut i huset och vips så var det en perfekt gammal "diskbänk" över, riktigt stadig. Den har måtten 63,5x61,5x75cm.

Blir antagligen att beställa karet denna vecka som kommer. Belysningen är med bokad, Maxspect Razor 120w 16000k. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...