Gå till innehåll

Daniels 225L


ormet

Rekommenderade inlägg

  • Svar 756
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Härligt, då är vi nu 5 som vill köpa ihop. Fler blir nog svårt att samordna.

När är ni sugna att göra första beställningen?

Vi kanske bara blir 4 första gången beroende på när blåbert får vettig belysning.

/sent from phone

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo de brukar ha förhandsvisning på facebook samma dag ... igår var de bara 2 timmar i förväg. Jag får även ett nyhetsbrev, men igår kom det 39 minuter efter att försäljningen startat.

Så man måste nog ringa in en onsdag eller två då man har pengar och plats och är redo.

Jag har småbarn så jag skulle gärna samordna detta online. Jag är ett stort fan av irc :) Annars kan man ha gruppkonversationer på facebook och gtalk tror jag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, detta har jag sett. Men jag tänkte om man kunde få information om vad de har för teman redan innan samma dag.

Men det kanske är omöjligt.

Klart man kan ordna det online, då får vi bara komma överens hur vi gör med betalningen innan samt hur vi gör om två olika personer vill köpa samma korall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Den är mycket kompetent, skummar kanon. Rejäl nacke på den så den kräver en del smuts i vattnet för att prestera dock. Jag har dragit 30cm slang från ljuddämparen, det hjälper en hel del.

Blåbert var här i lördags och upplevde den ungefär lika ljudlig som hans Tunze 9006. Den är nog inte mer eller mindre högljudd än någon annan skummare i samma pris/prestanda-klass.

Jag är bara ute efter komplett ljudlöst och stör mig lite.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte nästan dra en beställning från Whitecorals idag. De har mycket fint på lager trots att det har gått ett par timmar sedan uppdateringen.

Någon annan som vill va med?

Rätt kallt ute nu? Får kolla på WC, återkommer innan 11! :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Jahaja en liten uppdatering kanske.

Jag slåss mot Digitate Hydroids: http://www.melevsreef.com/id/digitate_hydroid.html som driver mig till vansinne.

Jag slåss mot vita prick, UVC är påkopplat och tar vatten från bottnen. Verkar inte hjälpa. Förlorat två magnifica (nog de som drog in det). Vissa fiskar verkar klara av att ha prick utan att dö och vissa andra fiskar verkar inte bli smittade.

Jag börjar få ont om plats att placera nya koraller på, det kanske är dags att inreda om & samtidigt avliva hydroiderna & ta ut all sand så jag bryter prickens livscykel. Utan substrat ingen vita prick säger vissa anektdotiska bevis.

Sanden är ändå en stor besvikelse. Köpte Bio-Activ Aragonite Reef Substrate som skulle vara 1-2,5 mm men det som låg i påsarna var allt från dammkorn till hela snäckskal 25mm breda. Både fult & omöjligt att få styrsel på i akvariet. Dammet yr och lägger sig över stenarna så fort jag behöver rota i bottnen.

Allt är inte pest och pina dock! Korallerna mår bra & börjar få den färg jag strävat efter sen jag började med SPS. Tillväxten är hyfsad så jag är helt klart mycket nöjd över det :)

Bjuder på en bild av min favoritkorall Acropora valida "Tricolor / garf bonsai" som börjar färga om från brun till lila:

garfbonsai.jpg

post-6362-14468928276855_thumb.jpg

Ändrat av ormet
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

laggeman: ja den är för härlig, en riktig liten revfisk :)

freguz: den här äter inte koraller heller, än iallafall. Slåss en del med min gramma men inte så farligt.

blåbert: nä, det får bli i nästa större burk tror jag. Acanthops håller sig lagom liten. Skejpen blev helt ok, jag har plats för lite framtida rariteter nu :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...