Gå till innehåll

Hermanbrutes 30L


Hermanbrute

Rekommenderade inlägg

Förutom alla koraller så har jag:

2st putsarräkor

1st eremit

3st nassarius

1st vanlig snigel.

sen har jag fått http://se.reeflex.net/tiere/1641_Diodora_sp01.htm

Hade en sjöborre och lite mer eremiter men dem gick bort i somras. Mycket konstigt då det helt plötsligt bara var jätte grumligt i akvariumet.

Sen testade jag med en gul liten goby men det var svårt att ge den mat så ofta den behövde utan att höja fosfaten och nitraten. Tror det är därför jag fått en liten explosion utav cyano.

I korallväg vet jag inte riktigt vad tusan jag har.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Bytte batteri i min termometer igår kväll när jag kom hem från semester.

Idag när jag vaknade så såg jag att termometern visade 29 grader och den har alltid annars visat 24 grader.

Och när jag kom hem så såg jag också att min ena euphyllia är på gränsen för att överleva.

Ska jag lita på att det är 29 grader nu? Och hur ska jag sänka värmen isåfall?

Kör inte med täckglas längre och har inte gjort det på 2 veckor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda jag har ner är en circulationspump. Var nära på att köpa en doppvärmare igår men så tog jag en titt på temperaturen så såg jag att jag absolut inte behövde en :P.

Väldigt konstigt får så varmt har jag inte ens på somrarna.

Original belysningen är inget att ha om du ska ha koraller i. Led funkar perfekt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och självklart har man pantat så har igen flaska man kan frysa ner. men en liten konstig sak.

Vi har en sån där liten vatten grej som visar temperaturen inomhus.

Om 2 flyter upp så är det 23 grader etc. och den står precis bredvid och den visar 23 grader just nu.

Funderar på om det kan vara fel på termometern. Men den andra termometern törs jag inte stoppa ner i akvariet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med täckglas så låg jag på 25grader innan så det måste ha blivit något konstigt i den.

Jag vet faktiskt inte. Jag köpte det utav en kille här på forumet Men det är iaf 3st blåa, 3 vita och 2 lila.

post-5853-14468927743625_thumb.jpg

så ser drivaren ut.

Om jag skulle byggt det själv så skulle jag nog försökt att gjort den lite bredare än va den är nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Beställde en ifrån aquael iförrgår, ska hämta ut den nu MEN!

Har akuta problem! Igår började jag se lite alger över mina spser. Alger liknar den här http://se.reeflex.net/tiere/2150__hrysophyceae.htm men är mer som trådar, eller kanske mer lik brun spindelväv över korallerna :S. Ju mer jag tar bort ju mer kommer det och det kommer snabbt.

Tar jag bort allting nu är där lika mycket på korallerna om en timme. Värdena ser bra ut förutom calcium som är på 380.

Temperaturen vet jag inte än men ska kolla de så fort jag hämtat ut paketet.

Alla problem kom direkt när jag slutade med täckglas. tror jag får beställa ett nytt ifrån glasmästarn...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...