Gå till innehåll

Ny forumsdel - Faror med saltvattensakvarium


Wiking

Rekommenderade inlägg

Nu har vi på allmän begäran skapat ett nytt undeforum där vi kan samla 'Faror med saltvattensakvarium'.

Det är omöjligt för oss att gå igen alla trådar för att se vilka som borde flyttas hit. Om Du hittar en sådan tråd så posta gärna länken i denna tråd eller skicka pm till någon av Moderatorerna med önskemål om flytt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jodå, och ibland saknar jag henne lite....;)

Nu blev forumdelen OT innan den ens kommit igång - här ska det stå om Phalytoer, giftiga kaninfiskar, drakar och stenfiskar samt sjöborrar etc - inte om man varit gift.

Ber om ursäkt för min del i det hela, men det var Bygert som började....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ber om ursäkt för min del i det hela, men det var Bygert som började....

Guilty as charged. Fast det var nog oundvikligt att det där skulle komma upp och det är väl bättre att klara av det i en sån här allmän tråd så är det gjort.

Angående det där med skilsmässor, om det ändå hade varit så enkelt som att skaffa ett akvarium ändå...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guilty as charged. Fast det var nog oundvikligt att det där skulle komma upp och det är väl bättre att klara av det i en sån här allmän tråd så är det gjort.

Angående det där med skilsmässor, om det ändå hade varit så enkelt som att skaffa ett akvarium ändå...

Been there....Done that..... Problem i äktenskapet, Ja! Jag vet....köper en ny fisk bara så ordnar sig allting.........(not)....Tänk hur naiv man kan va och herre gud va mycket fisk man kommer att få om man varje gång får någe strul,så köper man en ny fisk.

Men vem ha sagt att livet ska va lätt......Och vad är kontentan av detta? "Fler fruar och några akvarium till"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guilty as charged. Fast det var nog oundvikligt att det där skulle komma upp och det är väl bättre att klara av det i en sån här allmän tråd så är det gjort.

Angående det där med skilsmässor, om det ändå hade varit så enkelt som att skaffa ett akvarium ändå...

fast jag måste ändå tycka att akvarieflytt är mer arbete än att flytta isär. Mitt ex var ute ur min lägenhet på några timmar, akvariet är fortfarande inte klart efter nästan en vecka!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guilty as charged. Fast det var nog oundvikligt att det där skulle komma upp och det är väl bättre att klara av det i en sån här allmän tråd så är det gjort.

Angående det där med skilsmässor, om det ändå hade varit så enkelt som att skaffa ett akvarium ändå...

Storleken har betydelse i äktenskapliga sammanhang!

Men om det inte räcker så kan jag rekommendera en metod jag framgångsrikt provade för 30år sedan:

Bygg ett droppfilter ovanför akvariet i vardagsrummer utav 4 blomlådor (vita balkongvarianten) som monteras på väggen ovanför varandra och fylls med LECA kulor - flyttar hon inte då, kommer du aldrig att bli av med henne!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Handlade du på tre akvarister i Karlstad?

Blomlådor på väggen men en Monstera i hydrokultur i den översta lådan var det slutliga tricket.

Förlåt - Off topic sötvatten: Nu får man ha Mangrove i lådan.

Yepp - där och små dagsutflykter till korallrevet på knappt 70mil :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gamla kära tre akvarister, ja hur mycket har man inte sprungit där. Det var en butik med själ vilket ju tyvärr blivit mer ovanligt nu när allt fler är med i kedjor.

Angående separation, i mitt fall hjälpte inte ens ett 720 som havererade och släppte ut vattnet på golvet. I stället fick det bli domstol, polis och kronofogde vilket tog ett och ett halvt år för att få resultat. Några blomlådor på väggen och så där bara? Jisses, ni vet inte vad ni gått miste om.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...